How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Tom Westendorp » ma 04 jun 2012, 11:04

Pb mij je How-to dan zet ik heb bij in het overzicht.

Voor het monteren van wielkuipen: viewtopic.php?f=7&t=4210

De eerste: folie plakken van Ron Up (staat onderaan deze post als bijlage).

De DIY voor het maken van de kofferbakverlichting, met dank aan N!jntje: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=3415" onclick="window.open(this.href);return false;

De DIY voor het bevestigen van touwtjes aan je hoedenplank, met dank aan F. Moerland: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=3580" onclick="window.open(this.href);return false;

Het startscherm van je maps&more aanpassen:
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1290" onclick="window.open(this.href);return false;


Links naar het Serviceplan en een digitale versie van de handleiding: http://vwupforum.com/viewtopic.php?f=7&t=4811" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
Spiegelkap VW Up vervangen.docx
(3.48 MiB) 906 keer gedownload
how to folie plakken.doc
(5.65 MiB) 1669 keer gedownload
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Ron UP » ma 25 jun 2012, 18:48

Kom op met die howtoo's!! :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
sohoa
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 08:38

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door sohoa » za 14 jul 2012, 20:52

Interessant om te lezen, waar kun je die folie kopen?

gr. sohoa

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Ron UP » za 14 jul 2012, 22:16

Ik heb t bij de lackschutzshop.de gekocht, dus succes!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door RickUP » wo 31 okt 2012, 20:04

Leuk dat er nu een how-to topic is :)!
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Witte Reus » ma 05 aug 2013, 23:57

Ik heb even een "how to" vraagje. Ik wil mijn achterkant ook zo hebben, met zo'n mooie nep-diffuser.
IMG169%20%28800x600%29.jpg
IMG169%20%28800x600%29.jpg (274.78 KiB) 52165 keer bekeken
De folie heb ik al liggen, Ontvetten, plakken, dat lukt allemaal wel maar nu de vraag: hoe krijg ik m zo strak gesneden?

Is de folie om het randje gevouwen en in het verdiepte randje gesneden (kan ik op de foto niet goed zien) of ....... ja, of wat?

Iemand die me wat wijzer kan maken? Alvast bedankt voor jullie tips.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Ron UP » di 06 aug 2013, 07:48

Mijn folie is net voor het verdiepte randje gesneden. Komt net ff mooier uit.
Is wel een gepiel om t netjes langs die ronding te snijden, je hebt er wel wat geduld voor nodig.
Als je een brug tot je veschikking hebt, werkt t veel makkelijker, of je achterkant wat hoger zetten, op blokken bv

Succes!!

Kep nog ergens nog wel een foto, maar heb ik ook geplaatst in mn eigen topic. Zie link hieronder, pagina 8
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door DonkUp » di 06 aug 2013, 20:41

Hallo Witte Reus,
Leuk dat je mijn auto als voorbeeld neemt *is vereerd* ;)
Ik heb de folie over de rand van de bumper geplakt, vervolgens de folie in het midden van de 'gleuf' afgesneden en daarna met de föhn de folie strak om de rand te laten plakken.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Witte Reus » di 06 aug 2013, 23:33

Ron UP schreef:Mijn folie is net voor het verdiepte randje gesneden. Komt net ff mooier uit.
Is wel een gepiel om t netjes langs die ronding te snijden, je hebt er wel wat geduld voor nodig.
Als je een brug tot je veschikking hebt, werkt t veel makkelijker, of je achterkant wat hoger zetten, op blokken bv

Succes!!

Kep nog ergens nog wel een foto, maar heb ik ook geplaatst in mn eigen topic. Zie link hieronder, pagina 8
Tnx Ron. Had jouw foto wel eens gezien maar dacht dat jij t met plastidip had gedaan. Heb je draadje even doorgekeken en dat klopt dus wel maar je hebt m later toch met wrap laten doen. Had er al aan gedacht om het op deze manier te doen maar zoals je al zegt, strak langs t randje snijden is nogal lastig. Dat geduld heb ik nog wel maar een halve milimeter naast t lijntje is gelijk te zien. En zelfs met een redelijk vaste hand ontkom je daar bijna niet aan. De optie van om het randje fohnen spreekt me daarom iets meer aan. Als dat mislukt kan t alsnog langs t randje. Zeg maar: 1x plakken, 2 pogingen om het netjes te krijgen :D

BTW: die donker achterlichten vind ik er super uitzien. Denk erover om dat ook nog s te doen.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Witte Reus » di 06 aug 2013, 23:37

DonkUp schreef:Hallo Witte Reus,
Leuk dat je mijn auto als voorbeeld neemt *is vereerd* ;)
Ik heb de folie over de rand van de bumper geplakt, vervolgens de folie in het midden van de 'gleuf' afgesneden en daarna met de föhn de folie strak om de rand te laten plakken.
t Is dan ook een erg mooi plaatje :D.
Dat dacht ik dus al te zien dat ie om t randje was geplakt. En ik denk dat ik t eerst op deze manier ga doen/proberen. Hoeveel warmte heb je nodig om de folie strak om t randje te laten krimpen? Een gemiddelde haarfohn voldoende of moet je echt aan de slag met een schildersfohn?
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door DonkUp » wo 07 aug 2013, 20:09

Volgens mij is een haarföhn warm genoeg om de folie strak te laten trekken. Zelf heb ik het met een schildersföhn gedaan, aangezien ik die op het werk heb liggen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Witte Reus » wo 07 aug 2013, 23:14

Okay. Tnx. Krijg t namelijk benauwd als ik de schildersfohn op de auto moet zetten. Visioenen van gesmolten plastic enzo :(

Als t volgende week een dagje lekker weer is dan ga ik ermee aan de slag. Als t resultaat foto-waardig is dan zal ik t met jullie delen :D
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door DonkUp » do 08 aug 2013, 19:44

Gelukkig hebben we op het werk een hele luxe, met temperatuurregeling :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Witte Reus » wo 14 aug 2013, 15:55

Zo, poging gedaan om de achterkant te pimpen. Als eerste om het randje gevouwen. Leek goed te gaan allemaal tot ik nog een hele kleine correctie wilde uitvoeren en toen was t mooi er vanaf. Vervolgens helemaal bijgesneden naar de "Ron-variant". Het resultaat is niet onaardig.
IMG_0261.JPG
IMG_0261.JPG (153.69 KiB) 51974 keer bekeken
Niet onaardig, want wat ik in een eerdere post ook al zei, elke minuscule afwijking is zichtbaar. Ondanks dat de snijrand best wel redelijk strak is ga ik toch nog een poging wagen want om de rand tot in de gleuf vond ik toch beduidend mooier. Anyway, met de ervaring van vandaag wordt de slagingskans in ieder geval weer wat groter.

Vervolg:
En zo gezegd, zo gedaan. Vandaag het klusje opnieuw aangepakt en t is nu toch wel meer naar mijn zin.
Diffuser3.jpg
Diffuser3.jpg (146.93 KiB) 51903 keer bekeken
Het verschil is niet gigantisch maar toch wel duidelijk zichtbaar. Voor de liefhebbers nog even de opgelegde variant (links) en de omgevouwen variant (rechts) naast elkaar. Oordeel zelf.
diffuser verschil.jpg
diffuser verschil.jpg (80.08 KiB) 51903 keer bekeken
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Arno
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 14:56

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Arno » do 05 sep 2013, 17:00

How to get your "2de klapsleutel" working

Gaat die afstandbediening van de 2de klapsleutel werken ? en hoe is dat voor elkaar gekregen ??
MIjn dealer geeft gisteren aan dat UP geen 2de afstandbediening aan kan ... (kan niet ingeleerd worden???)

Wie heeft er 2de sleutel met afstandbediening werkend op de UP en hoe is dat geregeld ?
alvast dank voor advies!

-- Oja, ik krijg dit alleen als reactie geplaatst. Als dat anders moet onder een apart topic, dan mag het verplaats door iemand die weet hoe dat moet --

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door F.Moerland » ma 31 mar 2014, 10:12

(online) bestellen bij Vagcom in Neunen en daar laten inlezen. Geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Tom Westendorp » ma 31 mar 2014, 10:17

F.Moerland schreef:(online) bestellen bij Vagcom in Neunen en daar laten inlezen. Geen enkel probleem.
VAGTechniek kan dat inderdaad voor je regelen. Zijn hier ook actief op het forum. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door F.Moerland » ma 31 mar 2014, 10:20

Let wel, als je gaat dan moet je je originele sleutel EN de reserve sleutel meenemen. Die vergissing kostte mij een 2e rit heen en weer.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door UPsmurf » do 19 feb 2015, 12:55

Als je die diffuser makkelijk wilt maken, ga even naar de lokale stikker boer, zij hebben als het goed is een speciaal afplak tape. In dit afplak tape zit een soort visdraadje. Als je zorgt dat het visdraadje op de naad ligt, kun je het folie gewoon ruw op plakken, je trekt het draadje door de tape heen (het draadje snijd het tape dus door), het restmateriaal haal je weg, en je houd een super strak resultaat over. Ik heb in het verleden veel bestickeringen ontworpen voor bijvoorbeeld een Harley, Fiat 500 maar ook Saker's omdat ik daar toen werkte.

Ik zou dit eventueel in de computer kunnen maken zodat de bestickeraar het zo kan uitsnijden op een plotter, dan kun je bijvoorbeeld ook het woord UP! direct er uit laten halen, bij interesse wil ik dit wel regelen.

succes.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: How to's voor je Citigo, Up! en Mii.

Bericht door Tom Westendorp » di 24 mar 2015, 21:30

Ik heb even een how to toegevoegd voor het vervangen van de spiegelkappen met dank aan Up Jury
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie