bevroren ruiten

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
DylanvD
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 20:24

bevroren ruiten

Bericht door DylanvD » wo 17 feb 2016, 08:17

Met de kou van de laatste dagen is elke keer mijn binnenruiten(voor en achter) en zelfs het ijzer van de achterklep is gewoon bevroren aan de binnenkant.
Hebben meerdere mensen hier last van?

Greets
Dylan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: bevroren ruiten

Bericht door Tom Westendorp » wo 17 feb 2016, 08:19

Ik zet mijn auto ruim voordat ik weg moet aan en laat de ruiten ontdooien. Ik heb er dus tot op heden nog geen last van gehad. Waar ik wel last van had was dat de ruit van binnen vochtig was.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: bevroren ruiten

Bericht door HeHo » wo 17 feb 2016, 10:35

Ja hier ook :mrgreen:

De binnenkant van de voorruit kan ik elke ochtend krabben. Ook de drukknop van de achterklep is altijd vastgevroren bij de geringste vorst.

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: bevroren ruiten

Bericht door bassie » wo 17 feb 2016, 11:11

Binnenkant voorruit is 's ochtends flink beslagen. Dus ik kan daarmee niet wegrijden, want ik zie niets, ook al heb ik de buitenkant gekrabd. Gisterochtend vroeg heb ik de motor ook maar even laten draaien om warm te worden. Dat is natuurlijk tegen alle milieubedoelingen in en de motor wordt zo langzamer warm. Maar wegrijden als je niets ziet is geen alternatief. Beste is om bij vorst een deken of zo'n zilverfolie afdekking op de voorruit te leggen.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: bevroren ruiten

Bericht door robbert-h » wo 17 feb 2016, 11:18

TIP: Zet je schuif bij parkeren om naar recirculatie. Hiermee sluit je de kleppen en kan vocht minder snel naar binnen toe. Tijdens het krabben zet ik de auto alvast een op recirculatie en niet op het raam. Na dat ik klaar ben met krabben zet ik de schuif om naar de frisse lucht en kan ik zo wegrijden zonder beslagen ramen.

Ik zou nooit iets op mijn auto leggen. Beetje zand tussen de deken/folie en je hebt al krassen.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: bevroren ruiten

Bericht door MauriceR. » wo 17 feb 2016, 15:58

...alvast een op recirculatie en niet op het raam
Hier gaat iets fout: of in mijn begrip of in de zin... Wil je dit nogmaals uitleggen?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: bevroren ruiten

Bericht door henri » wo 17 feb 2016, 17:17

Ik heb mijn Up nu vier jaar. Afgelopen weken voor het eerst dat de voorruit van de binnenkant echt nat was. Gisterochtend was de ruit zelfs aan de binnenkant bevroren. Sinds september experimenteer ik al met de airco, recirculatie en ventilatie. Daarnaast ruikt de kachel/ventilatie de laatste weken ook onprettig.

Morgen gaat de Up naar de dealer voor de eerste APK en airco-onderhoud. Ben benieuwd of dit laatste positieve invloed zal hebben op de hoeveelheid vocht in de auto.

Van mijn broer, werkzaam bij een universele garage, hoor ik wel dat er momenteel heel veel mensen last hebben van extreme hoeveelheden vocht in de auto. Het weer van de afgelopen tijd lijkt hierin een behoorlijke rol te spelen. Het wordt hoog tijd voor een Elfstedentocht: extreem koud met een kurkdroge buitenlucht :D

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: bevroren ruiten

Bericht door avreenen » wo 17 feb 2016, 20:04

HeHo schreef:Ja hier ook :mrgreen:

De binnenkant van de voorruit kan ik elke ochtend krabben. Ook de drukknop van de achterklep is altijd vastgevroren bij de geringste vorst.
Ik heb het zelfde, al viel het vanmorgen wel mee

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: bevroren ruiten

Bericht door -bassie- » wo 17 feb 2016, 21:30

ik heb er totaal geen last van, oplossing geen gebruik maken van de airco deze verzameld vocht.
de eerste keer duurt het lang voordat je auto vocht vrij is maar dan blijft die wel vocht vrij.

en met deze temperaturen werkt de airco toch niet, maar dan kan je hem beter uitgeschakeld hebben staan.

DylanvD
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 20:24

Re: bevroren ruiten

Bericht door DylanvD » do 18 feb 2016, 05:53

Ik gebruik de airco ook niet.

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: bevroren ruiten

Bericht door BartvanD » wo 24 feb 2016, 16:39

Niet bevroren wel ook nattigheid aan de binnenkant..
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: bevroren ruiten

Bericht door Joch3m » wo 24 feb 2016, 18:05

Deur zal wel vast gevroren vanochtend, voorraam aan de binnenkant beslagen maar niet bevroren. Gebruik geen airco, dan krijg je idd alleen maar meer last van beslagen ramen als je hem weer uit zet.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: bevroren ruiten

Bericht door kgroot.nl » do 25 feb 2016, 09:47

Airco juist wel gebruiken. Deze onttrekt vocht uit het interieur dus werkt juist beter. Sterker nog het gaat ook de natte honden lucht tegen. Ik heb 2 goedkope vochtvreters in de auto van mn ma liggen en die is zo goed als schoon smorgens
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: bevroren ruiten

Bericht door damianw26 » do 25 feb 2016, 12:22

Op de voorruit gooi ik altijd zo"n plastic ruitbedekker ding van de Lidl werkt perfect! En als de boel beslagen is vanbinnen, motor aan en ventilatie op stand 4 hete lucht met airco erbij aan.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: bevroren ruiten

Bericht door BartvanD » wo 09 mar 2016, 10:35

Na diverse mailtjes heen en weer nu eindelijk een afspraak gemaakt bij de garage. Het is een algemeen bekend en veel voorkomend probleem. Dit hebben ze toegegeven.

Laat je niet afschepen met verhalen over airconditioning uitzetten voor het einde van de rit.

Ze gaan het bij mij bekijken, halverwege april.
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

DylanvD
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 20:24

Re: bevroren ruiten

Bericht door DylanvD » wo 09 mar 2016, 17:55

Goed nieuws! Ben benieuwd!
Hopelijk komt er voortgang uit!

Gr dylan

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: bevroren ruiten

Bericht door Autheo » wo 09 mar 2016, 18:41

BartvanD schreef:Na diverse mailtjes heen en weer nu eindelijk een afspraak gemaakt bij de garage. Het is een algemeen bekend en veel voorkomend probleem. Dit hebben ze toegegeven.

Laat je niet afschepen met verhalen over airconditioning uitzetten voor het einde van de rit.

Ze gaan het bij mij bekijken, halverwege april.
Ik denk dat er halverwege april niemand meer last van bevroren ruiten zal hebben..., probleem opgelost dus ;)
Maar goed, even serieus: voor zover ik weet was er bij eerdere bouwjaren het probleem van een verkeerd geplaatste afvoer onder het dashboard. Maar dat zou bij de nieuwere modellen niet meer voorkomen. In een ander topic over het vervangen van een ruit las ik, dat er bij de productie wel heel karig met de kit voor het afdichten van de ruit wordt omgegaan. Ben benieuwd of dat bij die van jou misschien het geval is. Houd ons op de hoogte.

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: bevroren ruiten

Bericht door BartvanD » za 12 mar 2016, 19:13

Autheo schreef:
BartvanD schreef:Na diverse mailtjes heen en weer nu eindelijk een afspraak gemaakt bij de garage. Het is een algemeen bekend en veel voorkomend probleem. Dit hebben ze toegegeven.

Laat je niet afschepen met verhalen over airconditioning uitzetten voor het einde van de rit.

Ze gaan het bij mij bekijken, halverwege april.
Ik denk dat er halverwege april niemand meer last van bevroren ruiten zal hebben..., probleem opgelost dus ;)
Maar goed, even serieus: voor zover ik weet was er bij eerdere bouwjaren het probleem van een verkeerd geplaatste afvoer onder het dashboard. Maar dat zou bij de nieuwere modellen niet meer voorkomen. In een ander topic over het vervangen van een ruit las ik, dat er bij de productie wel heel karig met de kit voor het afdichten van de ruit wordt omgegaan. Ben benieuwd of dat bij die van jou misschien het geval is. Houd ons op de hoogte.

Klopt Autheo.. Hèt wordt eindelijk weer mooi weer, kan het panoramisch dakje open!

Maar ff serieus inderdaad.
Zo nat als de kleine Mii werd, is niet goed hoor.
Het kitverhaal bij de voorruit komt bij de huidige modellen veel naar voren. We gaan het zien. Ze trekken er twee dagen voor uit, opsporen en oplossen.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Plaats reactie