Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Nawaz
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 11:32

Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Nawaz » za 25 apr 2015, 14:22

Ik heb een VW-UP MoveUP van juni 2014, met 3.000 km op. De auto is op zich verder goed, alleen het geluid van versnellingsbak en schakelen is niet wat bij een nieuw auto moet horen.
Bij schakelen en koppeling loslaten hoor je altijd een “Klak” geluid. Dit klinkt als een oude versleten auto, die zulke bijgeluiden maakt. Alleen hierdoor is de hele rijplezier weg.
A-Point Almere zegt dat dit normaal voor deze auto is, en ze niets aan kunnen doen.
Verder het geluid van de motor bij gas geven in een hogere schakeling is ook als een dieselmotor geluid. Of als het uitlaat stuk is.
Wie heeft deze bevindingen ook? En wat heeft de dealer hiervoor gedaan?

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Up-Jury » za 25 apr 2015, 14:50

even zoeken met de zoek functie onder "versnellingsbak" of "koppeling". Daar is genoeg te vinden over het geluid.

Ik kan je gelijk vertellen dat de versnellingsbak het niet onder garantie wordt vervangen aangezien PON dit niet als een defect ziet. Het geluid hoort bij de Up.

Zoekfunctie kan je vinden binnen een onderwerp, boven aan. Mocht je meer vragen hebben over een ander onderwerp adviseer ik je eerst te zoeken voordat je een nieuw topic aan maak. Onder topic "Help ik ben nieuw" kan je info vinden hoe je op het forum start.

Jezelf voorstellen is misschien ook een idee ;)

veel forum plezier!

Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door PR010 » za 25 apr 2015, 18:08

Ze zien dit niet als een defect. De dealer had bij mij verteld dat dit 'constructief' was. Ik ben zelf monteur dus ik wist dat het niet zo was. Ik ben er over door lopen zeuren ik heb nu een nieuwe prise as, druklager, koppelimgplaat, 4e tand wiel, 5e tandwiel en achterruit tandwiel. Oftewel bijna nieuwe bak haha :D en zonder het bekende geluid gelukkig.
Black on Black

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Autheo » za 25 apr 2015, 20:18

Nawaz schreef: Verder het geluid van de motor bij gas geven in een hogere schakeling is ook als een dieselmotor geluid. Of als het uitlaat stuk is.
Wie heeft deze bevindingen ook? En wat heeft de dealer hiervoor gedaan?
Als je in een te hoge versnelling bij lagere snelheid gas geeft, klinkt het motorgeluid inderdaad als een dieseltje. Is ook niet te best voor de motor, gewoon even terugschakelen. (De dealer heeft daarvoor speciaal de auto met een versnellingspook geleverd, best handig ;) )
Maar je moet je niet door de dealer laten afschepen wat die knak in de koppeling betreft, dat kan hij prima voor je oplossen.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Psycho_Mantis » zo 26 apr 2015, 14:28

Mijn up uit 2012 maakt ook dit geluid al sinds het begin.
Er is na 60.000 km nog steeds niets aan de hand.

Velen ups hebben dit geluid, en daar is ook niets mis mee.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Gert » zo 26 apr 2015, 20:06

In een review hadden ze het over "the characteristic off-beat charisma" van de 3 cylinder.
Denk dat je dat hoort als je het hebt over het motorgeluid.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door ABT-UP » vr 08 mei 2015, 09:15

Ik dit ook, en er is bij mij Door A-point één nieuwe koppeling ingezet , drukgroep , druk lager, koppeling, platen , en een nieuw pedaal, onder garantie,.
Ze doen het inderdaad allemaal, maar bij mij wat het extreem , als de motor aan stond hoorde je deze niet, ivm druk lager zoveel geluid maakte

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Touchwood » vr 08 mei 2015, 13:49

Het start-stop systeem is alleen maar ingebouwd om het vreeschelijk knullige geluid van een stationair draaiende Vagling zo weinig mogelijk te hoeven horen. :mrgreen:
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 mei 2015, 15:22

Er zijn inmiddels genoeg topics om dit probleem in te bespreken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gesloten