ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 19:21

RonaldNL schreef:De dealert :D en alle UP info in het bekende VW software waar ik de naam niet van zal noemen.. Als je de unit los besteld zo bij Dealer kost het je iig €742,92 incl btw :D
Doe me dan voor €710,- extra direct een 75pk fabriek af met behoud van de garantie.. Bespaar je ook nog eens €32,92. Kan je weer een mooi lederen PID hoesje van kopen. :D
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door RonaldNL » wo 07 mar 2012, 19:23

Daarom wachten op een ongeval UP :D of voor mensen die het niet meteen konden of wouden bestellen qua financieen een optie voor later ach het kan allemaal mooi toch :D

of €295 euro tunen word het 72 pk en 114 nm :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 19:25

Dat is ook een benadering. :)
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Unicorn
Berichten: 11297
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door Petrolhead Tom » wo 07 mar 2012, 19:25

High-up! schreef:
RonaldNL schreef:De dealert :D en alle UP info in het bekende VW software waar ik de naam niet van zal noemen.. Als je de unit los besteld zo bij Dealer kost het je iig €742,92 incl btw :D
Doe me dan voor €710,- extra direct een 75pk fabriek af met behoud van de garantie.. Bespaar je ook nog eens €32,92. Kan je weer een mooi lederen PID hoesje van kopen. :D
Precies waar ik in eerste instantie ook aan dacht.
Heb jij je al opgegeven voor de Elfstedentocht? viewtopic.php?f=11&t=6266

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1066
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door henri » wo 07 mar 2012, 19:56

Als ik de informatie zie op de site van Ventura Tuning vermoed ik dat er toch meer verschillen zijn dan alleen het motormanagement. Ze geven de volgende data op:
  • - 60 pk wordt 72 pk
  • - 75 pk wordt 86 pk
Als het alleen de software zou zijn, waarom zou Ventura dan niet gelijk 86 pk uit de 60 pk versie halen?

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door RonaldNL » wo 07 mar 2012, 20:19

Dat zal puur marketing technisch zijn (oftewel geld verdienen) geen idee anders , de motoren zijn toch echt identiek... Enige verschil is de aanduiding van motor CHYA = 60pk CHYB = 75pk alle onderdeelnummers zijn gelijk als je bv kijkt ook naar een stripmotor / losse kop ed om maar wat te noemen.
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door RoyVisser » wo 07 mar 2012, 20:33

henri schreef:Als ik de informatie zie op de site van Ventura Tuning vermoed ik dat er toch meer verschillen zijn dan alleen het motormanagement. Ze geven de volgende data op:
  • - 60 pk wordt 72 pk
  • - 75 pk wordt 86 pk
Als het alleen de software zou zijn, waarom zou Ventura dan niet gelijk 86 pk uit de 60 pk versie halen?
Ventura tuning gebruikt Powerboxen, daar zou ik persoonlijk zo ver mogelijk vandaan blijven, wanneer je met de Auto naar de chiptuner gaat en de boel op de juiste manier gechipt wordt gok ik dat de eindresultaten van de maximale (binnen de grenzen) vermogens van zowel de 60pk als de 75pk identiek zijn, zeker wanneer Ronald zegt dat alle onderdelen gelijk zijn :)

Powerboxen absoluut nooit gebruiken, je fopt de motorsensoren wat niet altijd even goed uitpakt.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door Bryan » wo 07 mar 2012, 21:17

Hi,

Weet iemand iets over de versnellingsbakverhoudingen tov de twee genoemde versies.
Ik heb op een duits forum ergens gelezen dat er toch verschil in zit en dat de ratios toch degelijk anders zijn.

Bryan

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1552
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door up! » wo 07 mar 2012, 21:20

Bryan schreef:Weet iemand iets over de versnellingsbakverhoudingen tov de twee genoemde versies.
Ik heb op een duits forum ergens gelezen dat er toch verschil in zit en dat de ratios toch degelijk anders zijn.
Zéker zijn de verhoudingen anders. De 80-120 tijd in de vierde versnelling is bij de 75pk uitvoering twee seconden sneller. Dat kan niet anders dan aan andere versnellingsbakverhoudingen liggen, want het koppel van de 60 en 75pk versies is precies hetzelfde (95Nm)... :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door Bryan » wo 07 mar 2012, 21:36

Hi,

Dat verklaard ook dat het blokje sneller in zijn toeren klimt en voor gevoel soepeler loopt.
Dit is wel subjectief en gevoelsmatig want de testbladen zeggen ook keer op keer dat je alleen verschil merkt zodra je op de snelweg rijd.

Bryan

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door RonaldNL » wo 07 mar 2012, 21:59

De 60 PK up heeft een NTK bak

de 75 PK versie heeft een NTL bakcode.
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 22:01

RonaldNL schreef:De 60 PK up heeft een NTK bak

de 75 PK versie heeft een NTL bakcode.
Wat betekent dat...?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door Bryan » wo 07 mar 2012, 22:04

De 60 pk versie heeft volgens mij langere versnellingen op 2 en 3

Bryan

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door Ron UP » do 08 mar 2012, 00:43

Waarschijnlijk bedoel je hier Etka of Elsawin?. Zelf heb ik ook vagcom gehad, ook super handig.
Motorisch zijn de 60 en 75 hetzelfde ja, alleen softwarematig is t anders. Tunen heeft echt geen zin bij deze motoren hoor, is gewoon geldverspilling volgens mn tuner....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door eas » do 08 mar 2012, 09:48

juist de keuze voor deze auto of een ander kleintje maak je om zuinig en toch comfortabel ( vooral de up ) te rijden
en als je al van te voren weet dat je hem moet of wil gaan opvoeren/chiptunen moet je volgens mij dit helemaal niet kopen
of iedergeval niet een auto met 60 of 75 pk
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door Ron UP » do 08 mar 2012, 15:39

Helemaal eens Eas !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door RonaldNL » do 08 mar 2012, 19:33

DarkUp idd die programma's maar ik wou de naam niet noemen ivm het bekende auteur gedoe en geen problemen voor het forum veroorzaken je weet immers nooit :)

En idd een UP ga je niet zwaar opfokken is ook zo ik wil zuinig rijden nu speeltijd is na 14 jaar Corrado wel voorbij nu enige dat ik wel doe tzt misschien is dus een management computer van de up in mn eigen up gooien dat is intressant als je een sloper heb en jawel de eerste sloper heb ik l gespot dus iemand nog een reserve deur of achterklep zie ebay :D zonde hoor ..



@ HighUp die 2 bakcodes zegt opzich niks maar daaraan zie je dat er verschil zit in de bak dus als je bak eens kapot gaat ooit en je garantie is voorbij wee tje wat je moet zeggen op een sloperij ik wil een bak met code ... :D weet je zeker dat je goed zit.. Al passen ze overigens ook hier allebei alleen dan kloppen de ratio afstemmingen niet met 60-75pk vise versa.. dus niet doen of ook de computer erbij :D
The Only Way is UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door TOP UP! » vr 30 mar 2012, 17:14

up! schreef:
Bryan schreef:Weet iemand iets over de versnellingsbakverhoudingen tov de twee genoemde versies.
Ik heb op een duits forum ergens gelezen dat er toch verschil in zit en dat de ratios toch degelijk anders zijn.
Zéker zijn de verhoudingen anders. De 80-120 tijd in de vierde versnelling is bij de 75pk uitvoering twee seconden sneller. Dat kan niet anders dan aan andere versnellingsbakverhoudingen liggen, want het koppel van de 60 en 75pk versies is precies hetzelfde (95Nm)... :)

Ik ben erg benieuwd of er tussen de 60pk en 75pk in de 5e versnelling een verschil in toerental zit bij bv: 80, 100, 120, 140, 160.

Volgens het boekje is bij de 60pk het max vermogen beschikbaar vanaf 5000 rpm en bij de 75pk bij 6200 rpm. De topsnelheid van de 75pk ligt maar 10 km/h hoger. Houdt dit in dat de 60pk een lager toerental draait dan de 75pk bij dezelfde snelheid? Of is dit puur afhankelijk van de bakverhouding... ( draait de 60pk 5000rpm bij 160 en de 75pk 6200rpm bij 170? of werkt dit anders? )

Ik heb zelf alleen maar de 60pk versie proefgereden en kon mij herinneren dat de motor ongeveer 3500 rpm draait bij 120 km/h.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door dubbel-UP! » vr 30 mar 2012, 17:35

Is al eens eerder gepost, maar is die dan nogmaals:
http://www.motor-talk.de/blogs/all-abou ... 69837.html

Klik op de diverse afbeeldingen, hierin staan duidelijk de verhoudingen van de bak, kw's en nog veel meer per motorvariant beschreven.
Duidelijker kan niet.
Veel puzzelplezier ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bericht door TOP UP! » vr 30 mar 2012, 17:40

Bedankt dubbel-up :)

Plaats reactie