Pagina 2 van 5

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 16:09
door JuP !
Mooi uitgebreid verslag, Bryan.. ;) Moest je apart vragen voor een PID, of zat die er zo in. (kan me vanwege de jatbaarheid voorstellen dat ze die niet erin zetten bij bijv. showroommodellen)

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 20:34
door Bryan
Hi jup,

Het PID systeem zat er bij het showmodel gewoon in. Heb er ook even mee gespeeld en kan niet anders zeggen dat het erg handig device is.
De bedienbaarheid is niet zo geveolig als van een ipad of iphone die allebei over een capacitief scherm bezitten.
Je moet een lichte druk uit oefenen om een applicatie te openen maar moet zeggen dat dat best behoorlijk reageert voor een inductief scherm.

Bryan

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 16:48
door High-up!
Als iemand binnenkort nog in een up! met 60pk en 75pk gaat rijden, mag ik die dan vragen of de bijrijder een filmpje wil maken tijdens het accelereren (van beide auto's gericht op de kilometerteller)? Ik ben benieuwd of er dan verschil zichtbaar is. Anders zal ik binnenkort zelf eens een rondje maken langs dealers om het te onderzoeken.

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 18:31
door Tom Westendorp
Er moet wel een aardig verschil in zitten. Op papier is het koppel gelijk en toch denk ik dat de 75pk een stuk langere adem heeft dan de 60pk.

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 18:37
door Bryan
Hi,


Op papier is het koppel inderdaad gelijk maar begrijp wel dat dat het koppel waarschijnlijk eerder in het toerenbereik vrij komt. Ik schrijf hier waarcshijnlijk omdat ik nog steeds geen koppel/toeren bereik grafiek ben tegengekomen die dat bevestigd.
Ik zelf kan bevestigen dat het verschil heel duidelijk merkbaar is en dat over het hele toetenbereik.

Bryan

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 07 feb 2012, 20:02
door Roy
Enkele youtube filmpjes:
75pk
http://www.youtube.com/watch?v=IcBYC-QJ ... ata_player
60pk
http://www.youtube.com/watch?v=GSqOcDdR ... ata_player
De ene trekt em door in het rode, de andere niet. Een goed vergelijk gaat alleen met dezelfde "stig" ander het stuur. 8-)
Wel knap, 100 in z'n twee.. :|

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 07 feb 2012, 20:59
door Bryan
Hi

De ene doet het zoals het hoort (60 pk) de ander stopt al bij de 5000 toeren :roll: .
Maargoed dit kan je niet doormiddel van een video beoordelen ;) .

Bryan

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 07 feb 2012, 21:27
door Bryan
Hi,

Toch is deze duitser het niet met me eens :D

http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... 3qbwvQSbW8

Bryan

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 07 feb 2012, 22:05
door High-up!
Bedankt Roy, inderdaad lastig te beoordelen. Zou ze graag 'voluit' zien en dan synchroom aan elkaar afgespeeld. Om het verschil te voelen morgen even langs de dealer..

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 07 feb 2012, 22:21
door Paashaas25
We hebben in de 60pk en in de 75pk gereden. In beide varianten redelijk lang gereden met wisselende snelheden en inclusief de snelweg. Onder normale omstandigheden gaat het allemaal vlot genoeg. Voor ons gevoel reed de 75pk soepeler maar dat is natuurlijk altijd subjectief. Verder is mijn vriendin een Mini Cooper met 115pk en ik en A4 met 211pk gewend maar het viel door het lage gewicht, geluid en volwassen gedrag erg mee. Alleen een keer invoegen op een korte invoegstrook merk je het verschil.

Hopelijk heb je er iets aan.

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 07 feb 2012, 22:56
door High-up!
Heb ik wat aan! Als ik zie dat ze een 60pk doortrekken naar de 100 in z'n 2, vermoed ik dat het voor een 75pk alles meevalt (proefrit die ik gemaakt heb was heel 'rustig' vanwege het weer).

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: za 18 feb 2012, 14:49
door Roy

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: za 18 feb 2012, 21:01
door Wouter81
Vandaag proefrit gemaakt in Up 1.0 Bluemotion.

Zeer positief verrast! Allereerst de binnenruimte, behoorlijk veel ruimte in dat kleine ding. Afwerking ook des VW's.... top dus. Zit super inelkaar...deur dichtgooien geeft echt zo'n kluisdeurgevoel... je hoort de kwaliteit. Later vandaag ook in een nieuwe Panda gereden...da's toch een stuk blikkeriger.

Dat 60 PK blokje viel me ook alles mee. Leuk 3 cilinder roffeltje erin en vlotter dan verwacht. Had er niet veel van verwacht maar het viel me reuze mee hoe het presteerde! Geen snelheidsmonster maar toch redelijk vlot. Je moet geen gasgeven bij 100 in de 5, dan gebeurt er niks maar als je het blokje wat op toeren houdt is het geen straf.

Al met al zeer positief dus over de Up.

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 16:54
door Ron UP
Dus als ik eigenlijk zo belees is de 75 versie net ff feller dan de 60. Eigenlijk apart, want de blokken zijn identiek, ook koppel. Ik denk alleen dat ze softwarematig iets veranderd hebben. Net als bij chiptuning. Mijn vorige auto was een t4 en die had ik ook laten chippen dmv jd software, dat scheelde echt aanzienlijk, van 102 pk naar 135 en koppel van 250 naar 310......wellicht straks de up ook ff laten kietelen maar denk dat het weinig zal verbeteren omdat er geen turbo op zit, dus merk je weinig krachttoename helaas. :cry:
Al met al toch blij dat ik de 75 pk versie heb besteld, ondanks dat ik helemaal niet heb proef gereden in een Up haha, gewoon volkswagen vertrouwen he ;)

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 17:12
door Bryan
Hi,

Weer een goed resultaat voor de UP. Ook word hier het verschil tussen beide varianten(60 75 pk) even uitgelicht.

http://www.vroom.be/nl/autotest/1189,vw-up-.html

Bryan

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 19:40
door Roy
"En de prestaties? Laten we het maar meteen zeggen: twijfel niet tussen de versie met 60 en 75 pk en kies voor de eerste. Tijdens het rijden merk je nauwelijks een verschil tussen de twee, behalve bij hoge toerentallen waar de sterkste variant iets vlotter klimt. Maar in dagelijks gebruik lijken ze als twee druppels water op elkaar. Dat valt te verklaren door het identieke koppel van 95 Nm."

ik blijf toch bij de 60pk versie bluemotion. Ieder z'n eigen belangen; ik wil op zn zuinigst rijden, kom nooit op de snelweg en wil bewust kiezen in de opties. :mrgreen: Voor het vlot wegtrekken gebruik ik m'n gechipte buikschuiver (140pk/115nm), in 3 seconden aan de 100. Haal dus voor de meerprijs van een 75pk je motorrijbewijs 8-) Dan kun je wel met een gerust hart links gaan staan bij de verkeerlichten ...

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 21:04
door Bryan
Hi,

Je mag niet liegen he met" ik kom nooit op de snelweg" :lol: :lol: :lol:

Bryan

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 21:17
door Paashaas25
Hoe minder des te beter dan kan ik er snel door :lol:

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 21:46
door Roy
nou vooruit dan, "zelden" ipv "nooit" ;) , ik woon in "the middle of nowhere", een verharde weg zie je hier net zo veel als een onverharde. Misschien had ik voor een 4-motion moeten kiezen ipv een bluemotion. :lol: :lol:

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Geplaatst: di 28 feb 2012, 21:47
door Bryan
:lol: :lol: :lol: :lol:

Bryan