ervaringen 60 en 75 pk varianten

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door JuP ! » zo 05 feb 2012, 16:09

Mooi uitgebreid verslag, Bryan.. ;) Moest je apart vragen voor een PID, of zat die er zo in. (kan me vanwege de jatbaarheid voorstellen dat ze die niet erin zetten bij bijv. showroommodellen)
Volkswagen Golf 7 1.4 DSG Highline
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)
Gebruikers-avatar
Forum eindbaas
 
Berichten: 1189
Geregistreerd: zo 29 jan 2012, 23:27
Woonplaats: Pixo Look 1.0

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

Sponsor

Sponsor
 


Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » zo 05 feb 2012, 20:34

Hi jup,

Het PID systeem zat er bij het showmodel gewoon in. Heb er ook even mee gespeeld en kan niet anders zeggen dat het erg handig device is.
De bedienbaarheid is niet zo geveolig als van een ipad of iphone die allebei over een capacitief scherm bezitten.
Je moet een lichte druk uit oefenen om een applicatie te openen maar moet zeggen dat dat best behoorlijk reageert voor een inductief scherm.

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door High-up! » ma 06 feb 2012, 16:48

Als iemand binnenkort nog in een up! met 60pk en 75pk gaat rijden, mag ik die dan vragen of de bijrijder een filmpje wil maken tijdens het accelereren (van beide auto's gericht op de kilometerteller)? Ik ben benieuwd of er dan verschil zichtbaar is. Anders zal ik binnenkort zelf eens een rondje maken langs dealers om het te onderzoeken.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber
 
Berichten: 546
Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 14:44
Woonplaats: Groningen

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Petrolhead Tom » ma 06 feb 2012, 18:31

Er moet wel een aardig verschil in zitten. Op papier is het koppel gelijk en toch denk ik dat de 75pk een stuk langere adem heeft dan de 60pk.
How to nodig? Of een how to geschreven? Geeft het hier door: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=533

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Forum eindbaas
 
Berichten: 9295
Geregistreerd: za 28 jan 2012, 17:04
Woonplaats: Enschede

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » ma 06 feb 2012, 18:37

Hi,


Op papier is het koppel inderdaad gelijk maar begrijp wel dat dat het koppel waarschijnlijk eerder in het toerenbereik vrij komt. Ik schrijf hier waarcshijnlijk omdat ik nog steeds geen koppel/toeren bereik grafiek ben tegengekomen die dat bevestigd.
Ik zelf kan bevestigen dat het verschil heel duidelijk merkbaar is en dat over het hele toetenbereik.

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Roy » di 07 feb 2012, 20:02

Enkele youtube filmpjes:
75pk
http://www.youtube.com/watch?v=IcBYC-QJnP0&feature=youtube_gdata_player
60pk
http://www.youtube.com/watch?v=GSqOcDdRRxA&feature=youtube_gdata_player
De ene trekt em door in het rode, de andere niet. Een goed vergelijk gaat alleen met dezelfde "stig" ander het stuur. 8-)
Wel knap, 100 in z'n twee.. :|
Forum newbie
 
Berichten: 56
Geregistreerd: za 04 feb 2012, 23:12

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » di 07 feb 2012, 20:59

Hi

De ene doet het zoals het hoort (60 pk) de ander stopt al bij de 5000 toeren :roll: .
Maargoed dit kan je niet doormiddel van een video beoordelen ;) .

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » di 07 feb 2012, 21:27

Hi,

Toch is deze duitser het niet met me eens :D

http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... 3qbwvQSbW8

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door High-up! » di 07 feb 2012, 22:05

Bedankt Roy, inderdaad lastig te beoordelen. Zou ze graag 'voluit' zien en dan synchroom aan elkaar afgespeeld. Om het verschil te voelen morgen even langs de dealer..
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber
 
Berichten: 546
Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 14:44
Woonplaats: Groningen

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Paashaas25 » di 07 feb 2012, 22:21

We hebben in de 60pk en in de 75pk gereden. In beide varianten redelijk lang gereden met wisselende snelheden en inclusief de snelweg. Onder normale omstandigheden gaat het allemaal vlot genoeg. Voor ons gevoel reed de 75pk soepeler maar dat is natuurlijk altijd subjectief. Verder is mijn vriendin een Mini Cooper met 115pk en ik en A4 met 211pk gewend maar het viel door het lage gewicht, geluid en volwassen gedrag erg mee. Alleen een keer invoegen op een korte invoegstrook merk je het verschil.

Hopelijk heb je er iets aan.
Laatst bijgewerkt door Paashaas25 op wo 08 feb 2012, 18:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber
 
Berichten: 170
Geregistreerd: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door High-up! » di 07 feb 2012, 22:56

Heb ik wat aan! Als ik zie dat ze een 60pk doortrekken naar de 100 in z'n 2, vermoed ik dat het voor een 75pk alles meevalt (proefrit die ik gemaakt heb was heel 'rustig' vanwege het weer).
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber
 
Berichten: 546
Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 14:44
Woonplaats: Groningen

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Roy » za 18 feb 2012, 14:49

Forum newbie
 
Berichten: 56
Geregistreerd: za 04 feb 2012, 23:12

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Wouter81 » za 18 feb 2012, 21:01

Vandaag proefrit gemaakt in Up 1.0 Bluemotion.

Zeer positief verrast! Allereerst de binnenruimte, behoorlijk veel ruimte in dat kleine ding. Afwerking ook des VW's.... top dus. Zit super inelkaar...deur dichtgooien geeft echt zo'n kluisdeurgevoel... je hoort de kwaliteit. Later vandaag ook in een nieuwe Panda gereden...da's toch een stuk blikkeriger.

Dat 60 PK blokje viel me ook alles mee. Leuk 3 cilinder roffeltje erin en vlotter dan verwacht. Had er niet veel van verwacht maar het viel me reuze mee hoe het presteerde! Geen snelheidsmonster maar toch redelijk vlot. Je moet geen gasgeven bij 100 in de 5, dan gebeurt er niks maar als je het blokje wat op toeren houdt is het geen straf.

Al met al zeer positief dus over de Up.
Forum newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: za 18 feb 2012, 18:59

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Ron UP » di 28 feb 2012, 16:54

Dus als ik eigenlijk zo belees is de 75 versie net ff feller dan de 60. Eigenlijk apart, want de blokken zijn identiek, ook koppel. Ik denk alleen dat ze softwarematig iets veranderd hebben. Net als bij chiptuning. Mijn vorige auto was een t4 en die had ik ook laten chippen dmv jd software, dat scheelde echt aanzienlijk, van 102 pk naar 135 en koppel van 250 naar 310......wellicht straks de up ook ff laten kietelen maar denk dat het weinig zal verbeteren omdat er geen turbo op zit, dus merk je weinig krachttoename helaas. :cry:
Al met al toch blij dat ik de 75 pk versie heb besteld, ondanks dat ik helemaal niet heb proef gereden in een Up haha, gewoon volkswagen vertrouwen he ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Borbet BS4 16" velgen met 205 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Gebruikers-avatar
Forum eindbaas
 
Berichten: 2038
Geregistreerd: do 23 feb 2012, 11:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » di 28 feb 2012, 17:12

Hi,

Weer een goed resultaat voor de UP. Ook word hier het verschil tussen beide varianten(60 75 pk) even uitgelicht.

http://www.vroom.be/nl/autotest/1189,vw-up-.html

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Roy » di 28 feb 2012, 19:40

"En de prestaties? Laten we het maar meteen zeggen: twijfel niet tussen de versie met 60 en 75 pk en kies voor de eerste. Tijdens het rijden merk je nauwelijks een verschil tussen de twee, behalve bij hoge toerentallen waar de sterkste variant iets vlotter klimt. Maar in dagelijks gebruik lijken ze als twee druppels water op elkaar. Dat valt te verklaren door het identieke koppel van 95 Nm."

ik blijf toch bij de 60pk versie bluemotion. Ieder z'n eigen belangen; ik wil op zn zuinigst rijden, kom nooit op de snelweg en wil bewust kiezen in de opties. :mrgreen: Voor het vlot wegtrekken gebruik ik m'n gechipte buikschuiver (140pk/115nm), in 3 seconden aan de 100. Haal dus voor de meerprijs van een 75pk je motorrijbewijs 8-) Dan kun je wel met een gerust hart links gaan staan bij de verkeerlichten ...
Forum newbie
 
Berichten: 56
Geregistreerd: za 04 feb 2012, 23:12

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » di 28 feb 2012, 21:04

Hi,

Je mag niet liegen he met" ik kom nooit op de snelweg" :lol: :lol: :lol:

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Paashaas25 » di 28 feb 2012, 21:17

Hoe minder des te beter dan kan ik er snel door :lol:
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber
 
Berichten: 170
Geregistreerd: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Roy » di 28 feb 2012, 21:46

nou vooruit dan, "zelden" ipv "nooit" ;) , ik woon in "the middle of nowhere", een verharde weg zie je hier net zo veel als een onverharde. Misschien had ik voor een 4-motion moeten kiezen ipv een bluemotion. :lol: :lol:
Forum newbie
 
Berichten: 56
Geregistreerd: za 04 feb 2012, 23:12

Re: ervaringen 60 en 75 pk varianten

door Bryan » di 28 feb 2012, 21:47

:lol: :lol: :lol: :lol:

Bryan
Vagling liefhebber
 
Berichten: 429
Geregistreerd: ma 30 jan 2012, 17:55

VorigeVolgende

Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
cron