Achteraf montage parkeersensoren i.c.m. Seat Portable System

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Happyman
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:44

Achteraf montage parkeersensoren i.c.m. Seat Portable System

Bericht door Happyman » wo 20 nov 2013, 16:55

Hallo allemaal,

vorige week hebben we een Seat Mii Chill Out uit de voorraad besteld. Nu heeft mijn vrouw spijt dat we er niet 1 genomen hebben met het drive pakket. Het gaat haar met name om de parkeersensoren. Ik weet dat als je af fabriek de parkeersensoren er op hebt zitten en je hebt een Portable system dat je ook optische weergave hebt in het display.

Ik wil graag weten of dit ook werkt als je achteraf de parkeersensoren laat monteren.

Ik hoop dat er iemand hier is die dat ook gedaan heeft op zijn Up/Citigo of Mii.

Alleen 495,- euro neertellen voor de piepjes vind ik een beetje zonde.

Ik hoor graag van jullie.
Ik: Skoda Octavia Combi Elegance TDI
Mijn vrouw: Seat Mii Chill Out Tornadorood

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Achteraf montage parkeersensoren i.c.m. Seat Portable Sy

Bericht door Thijsvdvl » wo 20 nov 2013, 23:13

Achteraf inbouwen is zeker mogelijk en denk dat het allemaal wel aan de praat is te krijgen. Onze sponsor Vagtechniek is vaak wel erg goed in dit soort projecten.
Zeker aangezien ik het nog niet eerder tegengekomen ben. Daarnaast is het achteraf inbouwen in veel gevallen (bijna alle) duurder als direct mee bestellen.
Is in jullie geval natuurlijk geen sprake van, omdat het een voorraad model is.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Happyman
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:44

Re: Achteraf montage parkeersensoren i.c.m. Seat Portable Sy

Bericht door Happyman » zo 24 nov 2013, 21:21

Zaterdag hebben we de rode Mii opgehaald. De parkeersensoren worden binnenkort gemonteerd. Ik heb ook al gevonden wat ik met VCDS moet aanpassen om de sensoren met het portable systeem te laten babbelen. Mocht de dealer er niet uitkomen dan doe ik het zelf wel ;)

Heb in ieder geval de anti carjack functie al aangezet en het verbruik wordt nu weergegeven in km/l
Ik: Skoda Octavia Combi Elegance TDI
Mijn vrouw: Seat Mii Chill Out Tornadorood

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Achteraf montage parkeersensoren i.c.m. Seat Portable Sy

Bericht door Inge » ma 25 nov 2013, 06:52

Klinkt goed maar dan ben ik wel enorm nieuwsgierig naar welke parkeersensoren je hebt gekozen en hoe de dealer het achteraf netjes in de bumper weg gaat werken (ik neem aan in dezelfde kleur?) alsmede de prijs natuurlijk. Ik speel ook met de gedachte (al langere tijd) tzt parkeersensoren erin te laten zetten. Info mag natuurlijk ook via PB als je dat liever doet.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie