Koppeling nu al versleten??

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » ma 23 apr 2012, 20:30

Natuurlijk zeggen ze in Deutchland dat er niks mankeert aan de versnellingsbak.Geloof je dat zelf? Mijn garage constateerde zelf dar er iets niet goed zat in de bak en krijg een andere. Alleen duurt het wat langer dan 10 dagen wat ze eerst gezegd hadden.Misschien is de voorraad op i.v.m. meer slachtoffers. Ik hou kontact.Gr.Dirk.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » ma 23 apr 2012, 20:44

dirk schreef:Natuurlijk zeggen ze in Deutchland dat er niks mankeert aan de versnellingsbak.Geloof je dat zelf? Mijn garage constateerde zelf dar er iets niet goed zat in de bak en krijg een andere. Alleen duurt het wat langer dan 10 dagen wat ze eerst gezegd hadden.Misschien is de voorraad op i.v.m. meer slachtoffers. Ik hou kontact.Gr.Dirk.

Hmmm toch wel verontrustend eigenlijk...maargoed ben benieuwd waar ze bij jouw op uitkomen wat er nou daadwerkelijk defekt is gegaan. Thx voor update ;) ...hoop dat het probleem snel is verholpen voor je ;)

Bryan

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » zo 13 mei 2012, 12:08

MIJN UP IS BIJ DE GARAGE GEWEEST VOOR DE DIAGNOSE. HET GERAMMEL KOMT UIT DE VERSNELLINGSBAK. IK HAD MIJN VRAAGTEKENS . DACHT EERDER UIT DE DRUKGROEP. INMIDDELS ZIT DE NIEUWE BAK ERACHTER EN.....................PROBLEEM NIET OPGELOST,DOET NOG PRECIES HET ZELFDE. NU GAAT DE UP OVER 3 WEKEN NAAR PON (IMPORTEUR). DAAR ZIJN ZE HEEL BENIEUWD WAT HET IS.WE WACHTEN WEER AF GR.DIRK.

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door High-up! » zo 13 mei 2012, 20:45

Fraai. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Klinkt als een zeldzaam exemplaar...
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RonaldNL » zo 13 mei 2012, 21:24

En is het dus NIET de bak dat is duidelijk dus.. , maandagmorgen wagen gevalletje ? naja we wachten af idd
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Paulus » di 15 mei 2012, 22:46

Ik moet zeggen dat ik de genoemde klachten niet heb, maar als ik met ingetrapte koppeling over een (flinke) verkeersdrempel rij, in z'n 1e of 2e versnelling, ik de bak wel hoor 'klotsen' onder de auto, moet ik wel het raam open doen om het duidelijk te horen. Klinkt niet hoopvol. Maar zo heeft elke auto wel wat aan geluiden :D .

Ik weet wel dat het geluid van de drukgroep lager 'hoorbaar mag' zijn in z'n vrij met de koppeling los. Met de koppeling ingetrapt moet het geluid weg zijn. Dit is in mijn geval zo. Dit is ook mijn ervaring met een BMW, daar verwacht je het eigenlijk niet van, zeg ik zelf.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RonaldNL » di 15 mei 2012, 22:55

De bak klotsen hoo rik ook is gewoon normaal , anders moet je even de tiewraps wat strakker trekken blijft het wel zitten :D :D:D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Psycho_Mantis » wo 16 mei 2012, 07:41

Ik denk dat het normaal is dat de koppeling veel geluid maakt, ik heb het ook namelijk en ik hoorde dit ook tijdens me proefrit. Alleen als het erger word ga ik uiteraard gelijk langs bij de dealer.

Gebruikersavatar
Greywood
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 22:37
Locatie: Lelystad

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Greywood » vr 25 mei 2012, 07:57

Een maat van mij die een high up heeft had ook last van rare geluiden, hij heeft zijn auto naar de dealer gebracht en die hebben hem naar pon gestuurd.
nu belde hij mij laatst en hij heeft te horen gekregen dat zijn nokkenas stuk was ( !! ) iemand anders het zelfde gehad?
VW High Up!/Deep black pearl/Executive pakket/Climatronic/Maps&More/Antraciet Spaakvelgen/ ( verwachte levertijd Week 22/23

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Paulus » vr 25 mei 2012, 13:46

Greywood schreef:Een maat van mij die een high up heeft had ook last van rare geluiden, hij heeft zijn auto naar de dealer gebracht en die hebben hem naar pon gestuurd.
nu belde hij mij laatst en hij heeft te horen gekregen dat zijn nokkenas stuk was ( !! ) iemand anders het zelfde gehad?
Laten we wel zijn, er kan altijd iets stuk gaan, ook aan een nieuwe auto. Dit is mijn eerste echte gloednieuwe auto die ik koop en ik verwachte ook geen geluidjes te horen. Maar die zijn er wel, tuurlijk. Blijft mechanisch en alles wrikt weleens.

Maar dat neemt niet weg dat we alert moeten zijn :D

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » vr 25 mei 2012, 20:26

Greywood schreef:Een maat van mij die een high up heeft had ook last van rare geluiden, hij heeft zijn auto naar de dealer gebracht en die hebben hem naar pon gestuurd.
nu belde hij mij laatst en hij heeft te horen gekregen dat zijn nokkenas stuk was ( !! ) iemand anders het zelfde gehad?
Hi,

Nokkenas stuk..... Weet je het zeker dat dat het is.!!! Want hoe is het dan nu met zijn tuimelaars en kleppen gesteld?.

Bryan

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door henri » vr 25 mei 2012, 20:47

Waarschijnlijk is er wat met de nokkenasverstelling aan de hand geweest. Anders zit je al snel aan een cilinderkoprevisie bij een defect aan de nokkenas zelf.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » vr 25 mei 2012, 21:07

henri schreef:Waarschijnlijk is er wat met de nokkenasverstelling aan de hand geweest. Anders zit je al snel aan een cilinderkoprevisie bij een defect aan de nokkenas zelf.

Precies mijn punt ;)

Bryan

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Marantz » zo 27 mei 2012, 10:38

Paulus schreef:Ik weet wel dat het geluid van de drukgroep lager 'hoorbaar mag' zijn in z'n vrij met de koppeling los. Met de koppeling ingetrapt moet het geluid weg zijn. Dit is in mijn geval zo. Dit is ook mijn ervaring met een BMW, daar verwacht je het eigenlijk niet van, zeg ik zelf.
Klopt, eigenlijk maken alle auto's en motoren dit soort koppelings geluiden, alleen bij de een iets duidelijker hoorbaar dan bij de ander.
Ik heb diverse modellen renault gereden, en de gehele Twingo serie van de eerste tot de huidige (die ik nu inruil voor de UP) maar al deze modellen maakte lawaai bij vrije koppelings loop in z'n vrij.
Trap je de koppeling in dan wordt het minder of is het geheel weg.
Met diverse motoren exact het zelfde, lawaai bij vrije koppelings loop, koppeling in dan nagenoeg stil.
Daarvan werdt door "techneuten" gezegt dan dit geluid veroorzaakt wordt door de koppelings basket, dus het huis waar de koppeling in zit, die kan bij nieuw geheel stil zijn maar na wat KM's remoerig gaan worden, kan geen kwaad, maar lekker klinkt het niet.

Is dus wel wat anders als lawaai bij schakelen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RonaldNL » zo 27 mei 2012, 11:27

Mensen maken mekaar gek hier ow ik hoor dat owja ik ook ow dat is kapot hup met zn alle naar de dealer :D kuddevolk he :lol:
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RoyVisser » zo 27 mei 2012, 21:46

RonaldNL schreef:kuddevolk he :lol:
Zegt de persoon met Rood/Wit/Blauwe hup holland hup sokken om zijn spiegels :p


-

Dat van de rumourige bak bij het in lage toeren schakelen viel mij ook al op, vind het daarom wel prettig dat meerdere mensen die ervaring hier posten. Weet je dat het iets is wat bij de auto hoort in plaats van dat er iets niet klopt. Ligt namelijk niet echt in de lijn der verwachting dat je bij een nieuwe auto de bak zo duidelijk hoort (zoals High Up al zegt, klinkt als droogschakelen).

Misschien met meer km's dat de boel wat soepeler wordt :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Marantz » di 29 mei 2012, 15:15

RoyVisser schreef:
RonaldNL schreef:kuddevolk he :lol:
Zegt de persoon met Rood/Wit/Blauwe hup holland hup sokken om zijn spiegels :p


-

Dat van de rumourige bak bij het in lage toeren schakelen viel mij ook al op, vind het daarom wel prettig dat meerdere mensen die ervaring hier posten. Weet je dat het iets is wat bij de auto hoort in plaats van dat er iets niet klopt. Ligt namelijk niet echt in de lijn der verwachting dat je bij een nieuwe auto de bak zo duidelijk hoort (zoals High Up al zegt, klinkt als droogschakelen).

Misschien met meer km's dat de boel wat soepeler wordt :)
Ik heb een proefrit gereden in een Move UP en kom uit een Renault Twingo en kon niets vreemds merken tijdens schakelen met deze auto.
Dit was een demo auto met rond de 2000 km op de teller dus wie weet gaat het weg met meer kilometers.

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » ma 18 jun 2012, 14:47

Beste up rijders. Inmiddels staat mijn up al 3 weken bij pon (importeur) komt alweer een nieuwe versn,bak onder. Raar verhaal,denk eerder dat er iets goed verkeerd zit ,anders duurde het niet zolang. Ik heb ook al gebeld met pon.Maar ze mogen niks zeggen .Dit gaat via je dealer wordt er gezegd. Intussen rij ik in een leen polo 1.2 tsi(rijdt als de brandweer) maar ik wil mijn upje terug.Ik hou jullie op de hoogte .Gr.Dirk

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 jun 2012, 15:00

Ik heb je capslock even uitgeschakeld. Nergens voor nodig Dirk. Ondanks dat het vervelend is dat je auto faalt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Jojo » ma 18 jun 2012, 16:39

Mijn Upje (60pk) is van de eerste generatie. Januari 2012.

Ik heb deze Move Up! als demo gekocht met 3000 km op de teller en pas sinds vorige week dinsdag in mijn bezit.
Geen last van rammelende of ratelende geluiden uit mijn versnellingsbak, gelukkig :)
Het viel mij ook al op dat je de versnellingsbak hoort bij het schakelen van 1->2 en van 2->3.
Met mijn oude Polo had ik daar nooit geen last van. Ik ging er vanuit dat ik even moest wennen aan de andere bak,
na bijna 11 jaar in mijn Polo te hebben gereden. En inderdaad, als ik iets rustiger koppel, dan hoor ik de bak niet
meer.....

Verder niets dan lof over mijn Up!, hij bevalt me buitengewoon goed. Is stiller dan verwacht en ligt als
een huis op de weg. :D

Succes met je Up! Dirk, hoop voor je dat het snel opgelost wordt.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Plaats reactie