Winterpakket achteraf inbouwen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door EdUp! » ma 21 jan 2013, 22:42

Bij het samenstellen van onze up! hebben wij geen winterpakket genomen. De reden hiervoor was dat de verkoper ons verzekerde dat de verwarmde zijspiegels standaard waren op de High up en wij sowieso een standkachel wilde nemen dus stoelverwarming niet nuttig vonden. Nu blijkt echter toch dat de zijspiegels niet verwarmbaar zijn en dat is wel een issue. Er zal dus een voorstel gaan richting de verkoper om het winterpakket alsnog te gaan regelen en in te bouwen voor het bedrag dat er voor staat. Stoelverwarming is geen noodzaak maar ik wil minimaal toch verwarmbare spiegels hebben.
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van verwarmingselementen?

Gebruikersavatar
boattail
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 12:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door boattail » ma 21 jan 2013, 22:46

Ik heb geen winterpakket maar toch echt verwarmde buitenspiegels hoor. http://www.volkswagen.nl/home/modellen/ ... nl,00.html
High UP! 75PK met: Executive Pakket, Panorama kanteldak, Dynamic pakket 'triangle ', Maps and More.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door N!jntje » ma 21 jan 2013, 22:54

boattail schreef:Ik heb geen winterpakket maar toch echt verwarmde buitenspiegels hoor. http://www.volkswagen.nl/home/modellen/ ... nl,00.html
Ook mij is verteld dat ik dit gewoon heb.
als ik me niet vergis heeft dit te maken heeft met de stand van je draaiknopje voor het afstellen van de spiegels
Hij moet op een bepaalde stand staan om de verwarming aan tezetten van de spiegels. (zo was het bij mijn eerdere auto. Ik ga er dus even vanuit dat het bij deze vw hetzelfde is)

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door EdUp! » ma 21 jan 2013, 22:57

Tenzij er een aparte knop in de up zit voor de verwarmbare zijspiegels neem ik aan dat deze aangesloten zit op de achteruitverwarming. Op de spiegelverstelling zit in ieder geval geen verwarmstand.

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Henk1200 » ma 21 jan 2013, 23:03

Daar zit die juist wel. Je hebt 4 standen: links, rechts, boven , onder. Links en rechts zijn gewoon om de spiegels te verstellen en boven en beneden is spiegelverwarming aan of uit. Ik heb zelf ook een High up !
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door henri » ma 21 jan 2013, 23:06

De schakelaar voor de bediening van de spiegels heeft 4 standen: neutraal, links, rechts en als je de schakelaar een halve slag draait, wordt de verwarming ingeschakeld. De spiegelverwarming is niet met de achterruitverwarming geschakeld.

Er is geen indicatie hiervan middels een controlelampje. Met de huidige buitentemperaturen is het wel eenvoudig te voelen :D

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door EdUp! » ma 21 jan 2013, 23:24

Henk/Henri jullie hebben helemaal gelijk.Het knopje van de zijspiegel zit een halve slag gedraaid bij ons. Aan is uit en uit is aan om het maar zo te zeggen. De schakelaar stond al de hele tijd op de stand van verwarming (maar stond dus eigenlijk uit) en ik was in de veronderstelling dat de achteruitverwarming dan de schakelaar zou zijn. Zo werkt het in ieder geval in mijn Golf IV. Door het witte puntje de andere kant op te zetten werkt hij wel!! Super. Had het misschien zelf kunnen bedenken maar met een forum ga je toch vaak even verder nadenken.
De schakelaar moet dus van de 'verwarm'-stand worden gedraaid om de verwarming uit te zetten?

Gebruikersavatar
MJBonthond
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 17 okt 2012, 00:49
Locatie: Winschoten

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door MJBonthond » di 22 jan 2013, 00:46

Spiegelverwarming automatisch inschakelen samen met de achterruitverwarming is te regelen via de VAGCOM-instellingen
White up! - 60pk - 5dr - drive pakket

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Bertje » di 22 jan 2013, 01:23

MJBonthond schreef:Spiegelverwarming automatisch inschakelen samen met de achterruitverwarming is te regelen via de VAGCOM-instellingen
Heb ik ook laten veranderen. Vond dat gedraai zo onhandig... Ben eigenlijk al jaren gewend dat de spiegels mee schakelen met de achteruitverwarming. Kun je hem tenminste ook niet vergeten weer uit te doen. ;)
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Psycho_Mantis » di 22 jan 2013, 09:56

Bertje schreef:
MJBonthond schreef:Spiegelverwarming automatisch inschakelen samen met de achterruitverwarming is te regelen via de VAGCOM-instellingen
Heb ik ook laten veranderen. Vond dat gedraai zo onhandig... Ben eigenlijk al jaren gewend dat de spiegels mee schakelen met de achteruitverwarming. Kun je hem tenminste ook niet vergeten weer uit te doen. ;)
Ik ga dat ook nog laten doen, ik rij soms dagen rond met de spiegel verwarming aan. Met als gevolg spiegels die vol zit met opgedroogde druppels water...

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door F.Moerland » wo 20 nov 2013, 11:26

Begrijp ik het goed dat de de spiegels dan automatisch mee schakelen met de achterruitverwarming TENZIJ deze al standaard uit staan geschakeld? Of vervalt de hele handmatige schakeling van de spiegels dan?

Ik heb er vandaag Volkwagen dealer in Culemborg over gebeld want dit zou ik ook graag willen in mijn aanstaande Upje. Sterker nog, het lijkt mij bijna vanzelfsprekend dat dit gekoppeld is, maar zij wisten hier niet direct op te antwoorden hoe en of dit mogelijk was. Ze bellen me terug...
Laatst gewijzigd door F.Moerland op wo 20 nov 2013, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Thijsvdvl » wo 20 nov 2013, 11:30

De verwarming van de buitenspiegel icm de achterruit is aan / uit te zetten middels vagcom.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door chrisup » wo 20 nov 2013, 16:20

Spiegel verwarming gaat toch automatisch aan beneden de 4 graden ,knopje kun je toch gewoon op de verwarming laten staan?
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door dubbel-UP! » wo 20 nov 2013, 19:08

chrisup schreef:Spiegel verwarming gaat toch automatisch aan beneden de 4 graden ,knopje kun je toch gewoon op de verwarming laten staan?
Huhh?... Dat is nieuw :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Thijsvdvl » wo 20 nov 2013, 23:06

chrisup schreef:Spiegel verwarming gaat toch automatisch aan beneden de 4 graden ,knopje kun je toch gewoon op de verwarming laten staan?
Nee, blijft gewoon in principe continue werken. De oudere Golf 5 modellen staan erom bekend dat spiegelverwarming regelmatig door brand, omdat ze geen "uit" knop hadden.
Gewoon aanzetten wanneer het nodig is, mijn inziens niet erg vaak.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door F.Moerland » ma 25 nov 2013, 23:25

Ik zou het toch graag automatisch hebben. Lijkt me ideaal. Ik weet alleen niet wie waar en voor hoeveel ik deze en andere aanpassingen door kan laten voeren. Als iemand mij in de juiste richting zou willen sturen graag!

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Thijsvdvl » di 26 nov 2013, 10:41

Bestaat origineel niet, dus zal je met een externe module moeten werken. Denk niet dat ze die maken, want zie de nut er niet van in.
Ik zet de spiegelverwarming pas aan als ze beslagen zijn / het nodig is, of het nu 15 of 1 graad is.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door GrijzeUp » di 26 nov 2013, 12:05

Ik zou graag stoelverwarming willen, weet iemand of de hoezen makkelijk van de voorstoelen af te halen zijn?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Tom Westendorp » di 26 nov 2013, 12:15

Stoelverwarming vind ik echt het summum van luxe! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Winterpakket achteraf inbouwen

Bericht door Thijsvdvl » di 26 nov 2013, 13:29

GrijzeUp schreef:Ik zou graag stoelverwarming willen, weet iemand of de hoezen makkelijk van de voorstoelen af te halen zijn?
Over het algemeen is het makkelijker en sneller om een setje stoelen te kopen met stoelverwarming.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Plaats reactie