Black up! GunSpeed

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door THID » ma 15 okt 2012, 22:18

lekker zo laten, niet te ordinair en lekker "sportief".
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Up-Jury » di 16 okt 2012, 02:14

netjes! ik zou hem niet lager zetten achter, komt wel goed als je met 4 personen erin zit ;)

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Kneeke » di 16 okt 2012, 06:34

Complimenten Gunspeed...leuk topic om te volgen...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » di 16 okt 2012, 13:36

Wat is het volgende plan? Een Cai en een sportuitlaat?! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 16 okt 2012, 18:40

Bedankt iedereen voor de leuke reacties :D

En ik ben het met jullie helemaal eens dat ie laag genoeg staat. ;) Voor mij hoeft dat niet meer te zijn, als er al iets zou bijgeregeld worden dan zou ik de voorsten eventueel iets hoger schroeven. Voorlopig staat ie nog altijd zoals ik het graag heb. Op die foto's aan de carwash komt het niet helemaal tot zijn recht en spijtig genoeg heb ik nog geen deftige foto's kunnen nemen met dat k*tweer :oops:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 16 okt 2012, 18:47

Jojo schreef:Gaaf, dat ziet er strak uit! 8-) Ben benieuwd hoe dat rijdt i.c.m de 17inch Oz.
Bedankt Jojo :D
Eerlijk gezegd kan moeilijk vergelijken omdat ik nooit met de originele 16 icnh gereden heb maar ik moet toegeven dat ie nog heel lekker rijdt met alleen de 17 inchers erop. Ik denk dat het verschil minimaal moet zijn tov 16 inch. Later op het jaar komt mijn winterset er wel op en dan zal ik misschien iets meer kunnen zeggen hierover. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 16 okt 2012, 19:00

henri schreef:Dit ziet er perfect uit zo! Staat je Up aan de voorzijde nu op de laagste stand? Of kan hij nog lager?
Thnx :D

Neen hoor! Hij staat vooraan precies zoals de set in de doos zat en er is meer dan genoeg schroefdraad over om zowel hoger of lager te gaan. Je zou het zo niet zeggen maar na alles eens nagemeten te hebben kwamen we tot de conclusie dat hij uiteindelijk toch wel een heel eind gezakt is... meer dan ik verwacht had!!!

Uitgaande van het feit dat hier een oem sportophanging onder staat die de wagen zowiezo 15mm laat zakken is ie behoorlijk laag tov een standaard ophanging :
- vooraan : -15mm (oem sport) - 35mm (KW) = 50mm tov standaard :o
- achteraan : -15mm (oem sport) - 45mm (KW) = 60mm tov standaard :o
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 16 okt 2012, 19:17

Petrolhead Tom schreef:Wat is het volgende plan? Een Cai en een sportuitlaat?! :D
Maak me nu niet helemaal gek Tom!!! :mrgreen:
Neen, aanvankelijk zou ik er gelijk vanaf dag één een volledige RVS type "R32" laten onderzetten door Skytune, deze hebben ook de duplex onder mijn Z4 geplaatst en ben daar zeer tevreden over. Maar zo'n R32 gaat niet omwille van de plaatsing van het reservewiel. :?
Een duplex gaat zonder problemen maar dan zou ik eerder wachten op de Up! GT om juist te weten waar deze gaat uitkomen tov de bumper. Ik vind dat als je zo'n uitlaat zet je ook moet zorgen dat deze mooi aansluit met de bumper want anders wordt het een beetje een kermis, dus even wachten tot er een mooie diffuser of een andere bumper voor op de markt komt, liefst oem natuurlijk. 8-)
Een andere mogelijkheid is de ABT-uitlaat, deze vind ik persoonlijk ook wel oké maar te duur voor wat... :(
En zoals ie standaard is zonder een zichtbare uitlaat vind steeds mooier worden, misschien laat ik het wel zo haha :twisted:

En volgend plan?? Morgen "dé" Up!-armsteun laten plaatsen... of was het nu "dé" Mii-armsteun hihi... hopelijk macthen de kleuren een beetje :twisted:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 16 okt 2012, 19:24

TV_UP! schreef:ziet er goed uit gunspeed super!!! alleen een foto van de zijkant mis ik nog.
Voila, op uw verzoek! :D

Up! zonder KW coilovers
Afbeelding

Up! met KW coilovers
Afbeelding


Grtz
Gunter
Laatst gewijzigd door GunSpeed op di 16 okt 2012, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door TV_UP! » di 16 okt 2012, 19:32

das wel een wereld van verschil top!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tino » di 16 okt 2012, 20:28

ziet er strak uit heb je nog een beetje veer weg/comfort
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Down » di 16 okt 2012, 21:37

Op die zijaanzicht foto staat die wel mooi gelijk.
Ben het nu helemaal met de rest eens hij staat helemaal super zo.

Ben eigelijk wel benieuwd naar je rijervaaring tegenover het orgineel onderstel.
Met namen comfort op deze hoogte.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door up! » di 16 okt 2012, 23:33

Ziet er erg strak uit Gunter! Mijn complimenten voor deze mooie aanpassingen! :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Mikester » wo 17 okt 2012, 09:11

Ik gok dat de Up! rijdt als een kart met het comfort van een stuiterbak. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik vind t cool! :mrgreen:

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 17:02

Thnx allemaal :)
Die laatste foto geeft inderdaad een mooi beeld van hoe ie nu staat, mooi evenwichtig met nog een beetje lucht tussen banden en carrosserie. Volgens de mekanieker kan ie wel nog een paar cm zakken maar dat is voor de echte fanaten. Ik ken er zelfs waar dit nog niet genoeg voor is en die gaan dan over op Airride. Ieder zij ding :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 17:56

Mikester schreef:Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik vind t cool! :mrgreen:
Hahaha, mooie uitdrukking... Het is iedere dag een heel klein beetje afzien hihi :twisted:
Mikester schreef:Ik gok dat de Up! rijdt als een kart
Ja, dat had ik nu eigenlijk ook wel een beetje verwacht maar ik ben er eigenlijk niet helemaal uit. Weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Het kart-gevoel heb ik tot nu toe toch niet echt gehad. Hij rijdt een stuk strakker dan voorheen maar het messcherp insturen en scheuren door de bochten is er toch niet helemaal. Dit heeft volgens mij met verschillende factoren te maken...
- hij stuurt naar mijn gevoel veel te licht en geeft daardoor ook wel wat weinig feedback door langs het toch goed in de hand liggende stuurtje. Het verschil met de Z4 is enorm, zo groot dat als ik met de Z4 rij na met de Up gereden te hebben, ik soms denk dat de servo van de BMW niet meer werkt , grappig eigenlijk want deze heeft dan nog drie standen (normal=licht sturen // sport=minder servo // sport+ weinig servo maar dat is heel normaal om snel te rijden)
- het induiken van de carrosserie in de bochten hangt ook voor een groot deel af van de stijfheid van de torsistangen. Ik heb de indruk dat deze zeer comfortabel zijn uitgevoerd maar ruimschoots voldoende voor de doorsnee Up-fahrer. Natuurlijk draagt dit niet bij tot de ideale feedback die je nodig hebt .
- de banden zijn ook nog niet goed ingereden en ik moet absoluut de bandenspanning eens nakijken want zou echt niet weten hoeveel ze er nu in de garage hebben ingedaan. Kan zijn dat deze iets harder mogen opgepompt worden en dit samen met de beschermlaag die er misschien nog op zit maakt dat de banden nog helemaal niet "plakken" zoals ze horen te doen.
- het is voor mij ook al eeuwen geleden dat ik nog met een auto met starre achteras heb gereden, nu dit is ook niet echt een verbetering voor de wegligging. Is wel beprijpelijk dat ie eronder zit want hij kost niks, en dus spaart geld, spaart gewicht en spaart plaats

Dit is nu ook maar een voorlopige nuchtere beschouwing over het sportieve karakter van deze gepimpte Up! Maar laten we niet vergeten dat dit helemaal geen bolide is maar gewoon een super stadswagentje dat veel meer in zijn mars heeft. Eigenlijk is bijna alles aan deze wagen boven mijn verwachtingen en ben dan ook enorm tevreden over mijn Upje
Mikester schreef:Ik gok dat de Up! rijdt als een kart met het comfort van een stuiterbak.
Om nu te zeggen dat ie geen comfort meer heeft zou ik zeker niet durven beweren hoor. Ik persoonlijk vind het comfort echt wel meevallen. Hij is stugger geworden, duikt veel minder door, zowel vooraan maar vooral ook achteraan en blijft een stuk platter in de bochten. Overall comfort is voor een kleine wagen met verlaagde veren en vooral ook met sportschokdempers nog zeer civiel, hij rijdt strak maar schokken worden toch redelijk goed gefilterd, best nog wel enig comfort. Enige nadeel van de ophanging is die starre achteras die toch af en toe eens iets ongefilterd laat voelen!
Heb echt wel met andere dingen gereden waar helemaal geen comfort meer te bespeuren was, mijn GolfII bijvoorbeeld met verlaagde veren en gele verstelbare Koni's op 15 inch (dan spreken we van 1985 hahaha... echt kart!!... beenhard!!!... comfort niet bestaande!!!... :lol: ).

Hoop dat jullie er iets aan gehad hebben en als er nog vragen zijn laat maar komen :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 18:09

Tino schreef:wat is de status van jou Seat Mii luxe organiser bij mij staat hij in back order is niet meer op voorraad bij importeur :?:
Was vandaag bij de dealer en hij stond eerder dus ook in backorder zoals bij jouw. Maar hij wist me te vertellen dat de organiser later op de dag geleverd zou worden. Ben benieuwd of ie nu eindelijk binnen is??
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Toine » wo 17 okt 2012, 23:58

Ziet er Top!!! uit Gunspeed!!

Helemaal af zo, hoe is het met de drempels snuffel je nu nog steeds over de grond zoals met het standaard onderstel of is dat nu verleden tijd?

Ik zou de bandenspanning voor op 2.5 zetten en achter op 2.8... hiermee heb ik op mijn vorige auto ook heerlijk mee gereden, dat was dezelfde bandenmaat en merk als jij nu hebt en geen last gehad van schuin afslijten, cuppen enz...
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 18 okt 2012, 08:41

Toine schreef:Ziet er Top!!! uit Gunspeed!!
Thnx Toine, ben er heel blij mee :D
Toine schreef:Helemaal af zo, hoe is het met de drempels snuffel je nu nog steeds over de grond zoals met het standaard onderstel of is dat nu verleden tijd?
Ik heb eigenlijk nooit met wat anders gereden dan met verlaagde wagens en heb dus als geen ander de reflex om voor putten en bulten af te remmen. En zeker hier in België waar iedere gemeente gedurende jaren zijn eigen ding deed met die verkeersremmers bij gebrek aan degelijke richtlijnen (die schijnen er nu wel te zijn?..). Je kunt hier dus voorhebben dat je over eentje rijdt tegen 60km/u en dat je niets voelt maar vijfhonderd meter verder over een andere rijdt tegen 5km/u en je auto bijna uit elkaar spat/kraakt... echte wantoestanden...
Moet zeggen dat het met de Up toch net iets beter meevalt dan de Z4 die nog een stukje lager ligt :twisted:
Afbeelding
Toine schreef:Ik zou de bandenspanning voor op 2.5 zetten en achter op 2.8... hiermee heb ik op mijn vorige auto ook heerlijk mee gereden, dat was dezelfde bandenmaat en merk als jij nu hebt en geen last gehad van schuin afslijten, cuppen enz...
Thnx voor de info, nice to know!! Ik zal eens het eens vergelijken met wat er nu inzit en bekijken of deze setup ook werkbaar is op de Up ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Kneeke » do 18 okt 2012, 15:02

GunSpeed, de UP! Staat helemaal goed....Complimenten...

Plaats reactie