Tom's GTI Killer - De opvolger! P64

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Autheo » do 06 sep 2018, 22:17

Wat een leuk bericht!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door damianw26 » vr 07 sep 2018, 05:46

Hahaha, fantastische keuze
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door arend van duijn » vr 07 sep 2018, 06:07

Verzint eer ge begint ! (grapje) gefeliciteerd! :character-sebastian: :character-sebastian: :character-sebastian:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Tom Westendorp » vr 07 sep 2018, 07:36

Behoorlijk grote veranderingen dus. Ik zal het even toelichten. We gaan de 18e oktober trouwen en de 19e op huwelijksreis naar het Gardameer. Dit is de laatste keer dat we met zijn tweeën kunnen voordat de baby er is dus zal het een roadtrip worden die ons lang zal heugen. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door TwitNour » vr 07 sep 2018, 15:33

Petrolhead Tom schreef:
vr 07 sep 2018, 07:36
Behoorlijk grote veranderingen dus. Ik zal het even toelichten. We gaan de 18e oktober trouwen en de 19e op huwelijksreis naar het Gardameer. Dit is de laatste keer dat we met zijn tweeën kunnen voordat de baby er is dus zal het een roadtrip worden die ons lang zal heugen. :D
Super leuk! :clap:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door damianw26 » za 08 sep 2018, 12:55

2018 is toch wel een erg gaaf jaar voor jou, en het jaar is nog niet eens om!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Tom Westendorp » di 11 sep 2018, 14:18

Zeg dat wel Damian! :D

Gisteravond even een blokje om geweest met een gechipte Golf R met 380 pk en volledige Milltek uitlaat. Wat een bizar apparaat. De combinatie van de niet aflatende trekkracht, de klappen uit de uitlaat en de bizarre grip zorgen er echt voor dat het een baby GT-R is. Wat een fantastische auto. Niets voor mij want het zou een regelrechte aanslag op mijn rijbewijs zijn. Je rijdt zonder dat je het door hebt veel en veel te hard.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 sep 2018, 07:52

Vorige week zondag heeft de up! weer gediend als camerauto voor de Apres Zomer Rally. Deze rally werd al voor de derde keer georganiseerd en ook dit jaar was ik weer gevraagd om te filmen. Vanzelfsprekend was ik er bij!

De film vind je hier: (stiekem best trots op het resultaat, lekkere flow met fijne muziek)


Een blog over de rally en achtergrond en het doel kun je hier vinden: https://www.linkedin.com/pulse/de-apres ... estendorp/

Credits voor de foto's gaan naar Ilonka die voor het eerst heeft geprobeerd om panningshots te maken. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door arend van duijn » ma 17 sep 2018, 10:37

Heel mooi filmpje Tom!!!! En wat een mooie collectie van autos ! Klasse! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 sep 2018, 11:29

Dank u!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Autheo » ma 17 sep 2018, 17:35

Leuke rally! Daar zat weer aardig wat moois tussen! :thumbup:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Tom Westendorp » di 18 sep 2018, 10:07

Man zeg dat wel! Echt een super event! Niet de allergoedkoopste rally maar wel een bijzondere aanrader. Alles maar dan ook alles is perfect geregeld!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer Grote veranderingen p.39

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 sep 2018, 18:43

De 30.000 kilometer update.

Toch wel een mijlpaal, een mijlpaal waarvan ik had verwacht dat ik hem niet binnen 11 maand al zou halen. We zijn immers niet met de up! Op zomervakantie geweest (toch ook weer bijna 8.000 kilometer) maar blijkbaar tellen alle weekendtripjes en fun kilometers toch aardig door.

De afgelopen 30.000 kilometer zijn echt voorbij gevlogen. Het is lang geleden dat ik zoveel plezier aan een auto heb beleeft. De zwarte up beviel me erg goed maar had net niet de power om écht rijplezier te leveren. Dat is door het vermogen bijna te verdubbelen opgelost in deze prachtige blauwe.

Ik wilde deze uitgebreide update aangrijpen om terug te grijpen op een paar wijzigingen, mijn ultieme doelstellingen met de auto en hoe deze wordt gebruikt. Ten slotte zal ik vooruit lopen op eventuele modificaties die er aan zitten te komen.

Inregelen van de auto naar mijn smaak.
Toegegeven, aan een High up! TSI met het hele boekje valt er qua opties in ieder geval niet veel meer te wensen. Toch waren er na aanschaf een paar zaken die in mijn ogen voor verbetering vatbaar waren. De Maps+more app was in het begin een drama. De app was traag, de navigatie niet erg uitgebreid en alles bij elkaar vond ik het maar een weinig gebruiksvriendelijke geheel. Een paar updates aan de app hebben de werkbaarheid ervan inmiddels aannzienlijk vergroot toch gebruik ik hem vrijwel nooit meer omdat ik voor de navigatie een losse TomTom met live services heb geplaatst. Dit systeem in combinatie met de Flitsmeister app heeft al vele duizenden euro’s aan boetes bespaard in het afgelopen jaar en zal ik dus ook zo blijven gebruiken. Ondertussen kijk ik met één oog ook naar een Android Tablet met Waze maar daar ben ik nog niet zeker van, voor nu lijkt bovenstaande set-up voldoende te zijn. Groot gemis is nog altijd de hoogtemeter van de Garmin die in de vorige up! Zat. Dat vond ik echt een top feature!

Een andere reden dat ik de Maps+More app nooit meer gebruik is Torque. Deze app laat mij in real time een aantal vitale motorfuncties zien waardoor ik eventueel snel in kan grijpen wanneer een bepaalde temperatuur oploopt of ik het idee heb dat ik de motor te zwaar aan het belasten ben.

De precieze set-up waar ik dagelijks mee rondrijd is als volgt: TomTom voor de live services, Flitsmeister op de achtergrond, Spotify via de Media knop en Torque prominent in beeld. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S8, achteraf had ik voor in de auto liever een plus gehad maar dit werkt ook prima.

Daarnaast was een ander belangrijk ding dat ingeregeld moest worden de wielen. Nadat ik op mijn werk een rondje met een TSI op 17 inch had gereden wist ik het zeker: die komen er bij mij niet onder. De manier waarop de auto van koers wisselde stond mij totaal niet aan. Daarbij had ik al wel het vermoeden dat ik wat meer kilometers zou gaan rijden met deze dan met de vorige up! Logisch gevolg daarvan is dat je banden aanzienlijk harder slijten en dus veel eerder moeten worden vervangen. Iets dat de gemiddelde up! Rijder vies tegen gaat vallen wanneer het zover is. De 15 inch wielen staan erg goed, zijn alleen wel wat lief. De volgende logische stap is daarom een setje 15 inch dat wat sportiever staat. Dat is een plan dat ik komende winter wil gaan uitvoeren. Misschien is zelfs 14 inch nog wel een optie......

Omdat de motor via de standaard uitlaat niet goed uitademt heb ik de Milltek geplaatst. Het geluid is fantastisch. De turbo spoelt merkbaar eerder op en het verbruik is bij rustig rijden zelfs iets gedaald. Zijn er dan helemaal geen nadelen? Nou wel degelijk de zogenaamde “drone” tussen 100 en 120 kilometer per uur is niet te harden. Een project dat dus nog op de planning staat is het plaatsen van ontdreuningsmatten in de kofferbak. De up! Heeft daar gelakt staal zonder enige vorm van geluidsdemping. De kofferbak werkt dus feitelijk als een grote speaker. Wordt vervolgd.

Verder zijn er de standaard ergernissen die je bij elke auto zou hebben. Zo had van mij de tank wel 55 liter mogen zijn, de boel wat beter geissoleerd en had ik het helemaal subliem gevonden als het schuifdak niet was aangevinkt bij deze auto al heb ik hem de laatste tijd steeds vaker open of in de kantelstand. Voor de rest ben ik super tevreden over de up! En verwacht ik dat ze nog een hele tijd kan blijven.

Doelstellingen up!
De up! Gebruik ik zelf als een grand tourer. Deze moet dus goed zijn in het makkelijk afleggen van grote afstanden. Daarom zou ik graag de uitlaat wat meer naar de achtergrond willen drukken, de koeling wat verbeteren zodat ik langer op hoge snelheid kan rijden en mocht de kans zich voordoen een keer grotere remmen plaatsen voor de zekerheid. Een extra marge in de vorm van een tablet met Waze zou ook nog een keer kunnen komen om nog net iets meer zekerheid in te bouwen om het risico op grote boetes of erger zo klein mogelijk te maken.

Toekkomstige modificaties:
Indien de prijs niet te hoog wordt zal ik vrijwel zeker de Milltek Downpipe plaatsen. Ik zou graag nog eens een Cold Air intake hebben zoals menig Braziliaan die gewoon kan kopen (helaas niet interessant om te importeren vanwege de idioot hoge prijs) een Blow off valve zoals Damian heeft lijkt me ook te gek maar dan moet het wel een pasklare oplossing zijn, helemaal voor dat geld. Verder een keer lichtere velgen en eventueel de GTI versnellingsbak, al kan ik me er nog niet toe zetten om 1.000 euro uit te geven aan een bak en koppeling om vervolgens deze ook nog te moeten laten monteren en te kijken of ik een TSI bak kan verkopen. Voor nu is het wel even prima.

Ik zal binnenkort dit topic nog aanvullen met wat leuke statistieken.

Op naar de volgende 30.000 kilometer!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer 30k update p.40

Bericht door damianw26 » zo 30 sep 2018, 20:05

Leuk om te lezen, torque app werkt nog steeds niet merk een Apple iPhone 7 toevallig?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer 30k update p.40

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 sep 2018, 20:20

Android only helaas. Om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee of er een iOS alternatief is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer 30k update p.40

Bericht door Tom Westendorp » vr 12 okt 2018, 08:11

Waarde forumgenoten,

Zoals eerder in dit topic te lezen valt was het de bedoeling om volgende week vrijdag voor een paar dagen naar Italië te rijden om onze huwelijksreis te vieren. De huwelijksreis gaat echter niet door.

De afgelopen weken waren de meest spannende van ons leven. Onze prachtige dochter Sophie is 13 weken te vroeg geboren maar maakt het op dit moment bijzonder goed. Omdat zij veel te vroeg ter wereld is gekomen gaan wij vanzelfsprekend niet op vakantie en zal de huwelijksreis op een later moment plaatshebben.

Op dit moment rijden we dagelijks op en neer naar Zwolle waardoor ik een goede gooi kan doen naar het kampioenschap in het gereden kilometers topic elders op dit fantastische forum.

Mijn collega's waren zo vriendelijk vast de eerste auto voor Sophie te verzorgen inclusief fantastische custom bestickering.

AfbeeldingBeetle cabrio by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingBeetle cabrio by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingBeetle cabrio by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingBeetle cabrio by Tom westendorp, on Flickr

Bandjes in de bandenzwart van de Lidl, fijn spul!

AfbeeldingUpdate by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingUpdate by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingUpdate by Tom westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Tom's GTI Killer - Beetle cabrio erbij p.40

Bericht door Trea » vr 12 okt 2018, 08:40

Ai das heftig om te lezen. Gefeliciteerd mooie geboortedatum ;). Duim voor jullie dat ze het goed blijft doen
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Tom's GTI Killer - Beetle cabrio erbij p.40

Bericht door rednax » vr 12 okt 2018, 08:41

Proficiat en fijn dat het goed gaat met Sophie.

Mooi auto om mee te beginnen :D
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Gebruikersavatar
RoyBa
Vagling liefhebber
Berichten: 253
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 16:17
Locatie: Kampen

Re: Tom's GTI Killer - Beetle cabrio erbij p.40

Bericht door RoyBa » vr 12 okt 2018, 10:10

Gefeliciteerd Tom! Ze heeft zeker niet de minste auto om mee te beginnen :lol:
Ooit begonnen in een witte Volkswagen Take Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Beetle cabrio erbij p.40

Bericht door Tom Westendorp » vr 12 okt 2018, 12:35

Thanks allemaal! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie