Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door DonkUp » vr 20 nov 2015, 19:25

TwitNour schreef:Ik zit de laatste tijd met het volgende projectje in mijn hoofd. In de Toyota Yaris Hybride die wij ook hebben gaat er bij het openen van de deuren, wanneer dus de binnenverlichting ook aangaat, een gloed aan blauwe verlichting aan bij je voeten. Deze gaat weer uit bij het sluiten van de deur en het aanzetten van de auto.

Dit idee vind ik ontzettend mooi, en op een Up met rode accenten in de cockpit lijkt mij rode verlichting erg passend. Nu denk ik dat het qua onderdelen monteren (LED strip of iets dergelijks) niet veel of moeilijk werk is. Echter moet je boel ergens nog aansluiten, en goed ook. Waar zou dat eventueel kunnen? In principe moeten de LED's branden op het moment dat de binnenverlichting ook aan is.
Je zou een draad kunnen trekken vanaf de binnenverlichting naar de voetenruimte. De massa kan je overal op het chassis maken. Zoek even naar de draadjes over de W8 verlichting, daar staat wel welke kleur draad je moet hebben.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 30 nov 2015, 12:13

Gewoon W8 verlichting dan?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door vwuppieTimmie » ma 30 nov 2015, 20:33

plusdraad vanuit binnenverlichting, bestuurders- en passagierskant zit alle bei een massa onder het voorste kunststof paneel. (voetenruimte)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 31 dec 2015, 14:55

Ik denk dat ik gewoon W8 verlichting erin gooi. Heb even 't desbetreffende topic op het forum opgezocht en er staat voldoende in denk ik. To be continued.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 04 jan 2016, 16:44

Zo. Volgende week dinsdag gaat er W8 verlichting in m'n Up! Zodra ze erin zitten upload ik wat foto's!

Gebruikersavatar
Gerben
Vagling liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 21:14

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Gerben » ma 04 jan 2016, 22:24

TwitNour schreef:Zo. Volgende week dinsdag gaat er W8 verlichting in m'n Up! Zodra ze erin zitten upload ik wat foto's!
Ga je het zelf monteren, of laat je het monteren?
Ik heb ook W8 verlichting liggen. Deze moet ik ook nog monteren. :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » di 05 jan 2016, 07:30

Leuke upgrade Nour! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » di 12 jan 2016, 15:42

Vandaag was het zo ver. Ritje Nuenen (vagtechniek) heeft weer geloond. Mooie W8 verlichting. Vanavond als ik naar het werk rijd even zien hoe goed ze het doen. Hier alvast wat foto's (ook van de oude unit)
Bijlagen
IMG_0904.jpg
Nieuwe W8 verlichting
IMG_0903.jpg
Oude unit

Gebruikersavatar
martijn_koevermans
Forum newbie
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 14:49
Locatie: Zevenbergen

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door martijn_koevermans » wo 13 jan 2016, 11:28

Gaaf!! Mag ik vragen wat je kwijt was? Ik wil het ook laten monteren door vag techniek. Zo handig ben ik zelf niet qua elektriciteit. Heb je de lampjes ook vervangen voor led verlichting?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jan 2016, 12:19

En?! Hoe bevalt het resultaat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 13 jan 2016, 13:58

Vagtechniek rekende €30,- inbouwkosten en dna vind ik een hele nette prijs. De unit zelf heb ik ook via hen besteld en kostte €84,95. Het is de grijze variant. Ik heb de lampjes niet vervangen voor LED. Misschien later nog. Zit er nu aan te denken om m'n achterramen wat te blinderen, beetje zoals die affabriek ook wat geblindeerd zou zijn.

Het resultaat is mooi. Naast dat het net wat meer premium is geeft 't sfeer in de cockpit. Daarnaast kan ik nu in het donker ook zien waar de knopjes zitten aangezien deze verlicht zijn. De hele nieuwe unit geeft meer licht dan de oude unit en dat is ook mooo. De LED's gaan aan wanneer je interieurverlichting aan staat. In mijn geval is dat altijd wanneer het contact aanstaat in verband met de VAGCOM instelling. Die heb ik vroeger aangepast zodat onder andere m'n achterlichten altijd branden. Bijkomend effect is dus dat je interieurverlichting altijd aanstaat (en dat vind oke helemaal niet erg). Enige is dat je nu makkelijker in het donker je dimlicht kunt vergeten.

Gebruikersavatar
J0J0
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:19

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door J0J0 » wo 13 jan 2016, 18:39

dat is een mooie upgrade voor het interieur van de auto :clap:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jan 2016, 19:54

Ziet erg goed uit Nour! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 09:36

Hij mist eigenlijk alleen nog een chrome lichtschakelaar om het interieur af te maken. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 27 jan 2016, 10:18

Ik zit eigenlijk te kijken naar een bedrijf dat mijn achterramen voor een nette prijs kan blinderen. :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 10:47

Dat is echt het allerlaatste dat ik aan een auto zou doen. Het wordt zo ontzettend donker in de auto. Ik heb het twee keer gehad en accepteer het alleen op een auto als het echt niet anders kan. Anders zoek ik door tot ik een auto gevonden heb die het niet heeft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » vr 29 jan 2016, 11:17

Petrolhead Tom schreef:Dat is echt het allerlaatste dat ik aan een auto zou doen. Het wordt zo ontzettend donker in de auto. Ik heb het twee keer gehad en accepteer het alleen op een auto als het echt niet anders kan. Anders zoek ik door tot ik een auto gevonden heb die het niet heeft.
In mijn Mii Sport Connect zijn de achterramen voorzien van privacy glas, je kunt inderdaad van buiten naar binnen niets zien. En inderdaad filtert het 't licht behoorlijk, heerlijk om in het donker van achterliggers nauwelijks hinder te hebben. Maar om nu te zeggen dat het daarmee zo heel donker in de auto wordt? Daar merk ik verder niets van. Het lijkt me dat het in een auto veel donkerder wordt en een minder ruimtelijk gevoel geeft, als je zwarte hemelbekleding en stijlen hebt, dat zou voor mij reden zijn om verder te zoeken.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 mar 2016, 12:47

Twee kleine subtiele aanpassingen gedaan aan de auto. Ik heb de ventieldopjes vervangen voor zilveren exemplaren met VW logo en in de deurstijlen ook een kleine aanpassing. Klepjes over de bevestigingen met een VW logo erop. dat laatste is lastig beschrijven, dus vandaar de foto's!

Kleppen met vw logo
http://s.aliexpress.com/3E7RbiAR" onclick="window.open(this.href);return false;

Ventieldoppen
http://s.aliexpress.com/yEFRZF3Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 24 mar 2016, 13:52

Leuke updates! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » do 24 mar 2016, 16:47

heb je wel een likje vet aan de binnenzijde van de ventieldopjes gedaan op de schroefdraad. Door vuil en pekel zou je ze mogelijk niet los kunnen krijgen
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie