Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 mar 2016, 18:47

Dat is een goede! Zal ik snel even doen!

Rick
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 21 mar 2016, 19:44

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Rick » vr 25 mar 2016, 12:01

Leuke details die ventieldopjes en deurslot afdekkapjes.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » vr 25 mar 2016, 13:13

Ziet er mooi uit!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » vr 25 mar 2016, 16:30

Gaaf die vw ventielen!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 06 mei 2016, 13:56

Tijdje terug gemerkt dat m'n auto soms wat krakerig geluid maakt vanuit achter. Vandaag was ik wat zwaarder beladen dan normaal (normaal is voor mij 1 a 2 personen in de auto) en nu met een koffer erbij. Het krakende geluid was nu veel meer aanwezig. Toen ik de auto had geparkeerd en eens op de achterkant druk gaf met m'n eigen gewicht, kon ik het geluid reproduceren. Het komt uit de stang achter het linkerachterwiel. Ik meen iets met de vering of schokdemper? Kan dit kwaad als het geluid maakt (en een best wel aanwezig geluid) of moet ik hiermee naar de garage?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » vr 06 mei 2016, 16:32

Ik zou hier toch ff (garantie) mee langs de dealer gaan. Je weet het nooit.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 06 mei 2016, 16:48

Garantie heb ik helaas niet meer :(

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » za 07 mei 2016, 22:56

Kan een beetje uitgedroogd zijn. Niks aan de hand.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » zo 08 mei 2016, 10:37

Petrolhead Tom schreef:Kan een beetje uitgedroogd zijn. Niks aan de hand.
Helpt WD40?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » zo 08 mei 2016, 10:41

Sinds afgelopen vrijdag heb ik de armsteun eindelijk in de Up. Ik heb er lang over getwijfeld, maar nu ik hem eenmaal heb vraag ik me af waarom ik het nooit eerder gedaan heb. Niet alleen voor je arm heel fijn, maar je kunt er ook nog het een en ander in stoppen. Hierbij wat foto's.
Bijlagen
IMG_0508.jpg
IMG_0507.jpg

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 13 jul 2016, 21:14

Kleine handigheid toegevoegd aan mijn auto. Ik kwam er laatst achter dat de Garmin qua maat precies in de deksel van de armsteun paste. Ik heb gezocht naar klittenband met plakstrip en hiermee heb ik de Garmin monteerbaar gemaakt. Nu blijft het apparaat (best goed) plakken aan de binnenkant van de armsteun. Nu houd ik in de armsteun zelf nog wat ruimte vrij en kan daarmee mijn handschoenenkastje wat minder belasten met stuff. Zie foto's!
Bijlagen
IMG_1339.JPG
IMG_1338.JPG
IMG_1336.JPG

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 18 jul 2016, 17:16

Kleine aanpassing gedaan wat betreft de Maps & More bevestiging in de armsteun. De onderste klit-strip was geplakt op de kleine verhoging, waardoor hij niet erg goed vast zat omdat het oppervlakte niet al te groot was. Mijn vader heeft een verhoging/verloop stukje ge-3d-print die ik met dubbelzijdig dikke tape en nieuwe klittenband heb vastgemaakt. Het resultaat is op de foto's te zien. Voor wie het ontwerp zelf wil printen, het ontwerp is gemaakt in OpenSCAD, en maakt gebruik van de volgende regel:

Code: Selecteer alles

for (a =[0.01:0.01:4.5])cube([70,40-(a*9),a]);
Meer is het niet! Mocht iemand interesse hebben in zo'n plastic verhoging voor deze armsteun maar heb je geen 3D printer in huis, laat het dan even weten middels pb of mail, dan regelen we het.
Bijlagen
IMG_1368.jpg
IMG_1369.jpg
IMG_1370.jpg

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » ma 18 jul 2016, 19:27

TwitNour schreef:Kleine aanpassing gedaan wat betreft de Maps & More bevestiging in de armsteun. De onderste klit-strip was geplakt op de kleine verhoging, waardoor hij niet erg goed vast zat omdat het oppervlakte niet al te groot was. Mijn vader heeft een verhoging/verloop stukje ge-3d-print die ik met dubbelzijdig dikke tape en nieuwe klittenband heb vastgemaakt. Het resultaat is op de foto's te zien. Voor wie het ontwerp zelf wil printen, het ontwerp is gemaakt in OpenSCAD, en maakt gebruik van de volgende regel:

Code: Selecteer alles

for (a =[0.01:0.01:4.5])cube([70,40-(a*9),a]);
Meer is het niet! Mocht iemand interesse hebben in zo'n plastic verhoging voor deze armsteun maar heb je geen 3D printer in huis, laat het dan even weten middels pb of mail, dan regelen we het.

een paar oude (bank)pasjes op elkaar oid plakken
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 18 jul 2016, 19:57

Ik vind dit toch iets netter :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » di 19 jul 2016, 12:55

Haal je heel snel die Velcro weer van je Garmin? Dat ding wordt zo ongelooflijk heet dat het me werkelijk geen goed idee lijkt de koelvinnen deels af te gaan plakken. 10 tegen 1 dat er wat gaat smelten op je snelwegrit naar Italië.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 21 jul 2016, 00:48

Koelingseffect is minimaal daarvan. Daarnaast heb ik 'm getest en het valt echt mee. Dat ding heeft hetere tijden als ik niet in de auto zit als de volle zon op de auto schijnt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 21 jul 2016, 08:42

I beg to differ. Mijn Maps and More is onderweg al een keer uitgevallen vanwege de hitte en dat terwijl ik hem regelmatig even uit de zon haal als we parkeren en de airco laten loeien. Extra spul er op plakken dat warme vast houdt lijkt me dus geen goed idee. Mocht ie nou onderweg ineens een paar keer opnieuw opstarten trek het er dan alsnog direct af misschien ben je dan nog op tijd voordat er definitief iets smelt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 22 jul 2016, 10:47

Petrolhead Tom schreef:I beg to differ. Mijn Maps and More is onderweg al een keer uitgevallen vanwege de hitte en dat terwijl ik hem regelmatig even uit de zon haal als we parkeren en de airco laten loeien. Extra spul er op plakken dat warme vast houdt lijkt me dus geen goed idee. Mocht ie nou onderweg ineens een paar keer opnieuw opstarten trek het er dan alsnog direct af misschien ben je dan nog op tijd voordat er definitief iets smelt.
Ik zal het zeker in m'n achterhoofd houden. Ik kijk het even aan. Smelten zal echt niet zo snel gebeuren. In ieder geval bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » vr 22 jul 2016, 10:56

Het kan zo heet worden dat je hem niet met je vingers kunt beetpakken. Geld ook voor het stuur trouwens. Heb daar een handdoek overheen liggen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » wo 03 aug 2016, 19:45

Om in de zuidelijke landen zowel de hitte en de zonschittering op het scherm tegen te gaan, maak ik gebruik van een simpel kinderpetje, dat precies op de bovenste hoeken van de Garmin klemt. Het petje houdt de hitte tegen, en de klep van het petje de lichtinval. Bevalt prima, en nooit last van een te hete Garmin gehad.

Plaats reactie