Mii My Style (Miiauw)

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Mii My Style (Miiauw)

Bericht door Autheo » di 02 apr 2013, 15:42

Hallo forumleden, ik zal me even voorstellen met m'n bijnaam: Autheo.
Sinds maart 2013 heb ik ook een Mii. Voorheen reed ik Daihatsu Cuore, maar omdat die niet meer nieuw wordt geleverd, was ik een alternatief gaan zoeken. Ik rijd zo'n 30.000 km per jaar, en dat beviel me prima in de Cuore. Als vervanging sprak de Slowaakse drieling mij het meeste aan. Na het lezen van diverse testen, reviews en het bekijken van diverse topics op dit forum, ben ik een proefrit gaan maken. En vandaar dus nu een Mii. Dit forum heeft mij nuttige informatie gegeven bij de overwegingen om al dan niet tot aanschaf over te gaan. Dus wel, zoals je ziet.
Op de site van Autoweek houd ik een review en gebruiksmonitor bij. In mijn onderschrift vindt je een directe link naar die review. Daarin maak ik een 'gebruiksvergelijking' tussen de Cuore en de Mii.

Zoals velen heb ik ook een witte Mii. De een laat die in originele staat, de ander maakt het wat persoonlijker. Soms met mooie velgen, soms met een dubbele uitlaat, soms met folie decoratie, en ga zo maar door. Leuk om dan in deze rubriek de foto's te zien. Ook ik heb m'n Mii een klein beetje gestyled. Hieronder daarom ook mijn foto's.

Afbeelding
Bijlagen
PICT0356.JPG
Mii Style 60 pk
PICT0356.JPG (58.91 KiB) 35780 keer bekeken
PICT0340.JPG
Mii Style 60 pk
PICT0340.JPG (51.22 KiB) 35780 keer bekeken
PICT0355.JPG
Mii, what's in a name? (maar wie mocht denken dat downsizing zeer doet, die vergist zich!)
PICT0355.JPG (55.2 KiB) 35780 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Autheo op za 20 dec 2014, 23:41, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style

Bericht door Autheo » di 02 apr 2013, 15:48

Overige toevoegingen:
- Een simpel koordje om de hoedenplank automatisch omhoog te laten komen.
- Stoelhoezen van http://www.freelanes.nl ("schapenvacht" van het katoenen schaap, 's zomers koel, 's winters behaaglijk)
Bijlagen
PICT0331.JPG
PICT0328.JPG
PICT0328.JPG
Simpel hoedenplankkoordje (zuignap, veter en papierklemmetje)
PICT0328.JPG (45.23 KiB) 35778 keer bekeken
PICT0331.JPG
Hoedenplankkoordje (van binnen gezien)
PICT0331.JPG (46.53 KiB) 35778 keer bekeken
2013-03-31 18.21.15.jpg
Stoelhoezen van www.freelanes.nl
2013-03-31 18.21.15.jpg (34.48 KiB) 35778 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Autheo op do 28 jun 2018, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mii My Style

Bericht door henri » di 02 apr 2013, 16:17

Kittige auto ;) Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
Tim
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 31 okt 2012, 16:17

Re: Mii My Style

Bericht door Tim » di 02 apr 2013, 17:27

Gaaf kenteken !
Seat Mii Style Chiq

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Mii My Style

Bericht door Patrick-Brand » di 02 apr 2013, 17:28

Ja echt een stoer kenteken! Helemaal toeval of het lot een beetje geholpen?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mii My Style

Bericht door henri » di 02 apr 2013, 17:33

Niet bekend bij het RDW, dus (hoogstwaarschijnlijk) een leuke fotoshop :D

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Mii My Style

Bericht door Pop Up! » di 02 apr 2013, 17:43

Mooie pussywagon! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style

Bericht door Autheo » wo 10 apr 2013, 10:58

@henri

Ook zonder het bij het RDW te checken kun je toch zien dat het een origineel kenteken is? ;)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style

Bericht door Autheo » di 25 jun 2013, 21:33

Inmiddels heb ik meer dan 10.000 km met de Mii gereden. Op de site van Autoweek houd ik een review bij. Daarin heb ik een vergelijking gemaakt met mijn vorige auto, een Daihatsu Cuore. Wie wil lezen welke verschillen mij zijn opgevallen, kan in mijn onderschrift klikken op 'review', dan kom je er rechtstreeks bij.

Zijn er nog andere forumleden, die ook een Cuore hebben gehad? Ben benieuwd of zij zich herkennen in mijn ervaringen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style

Bericht door Autheo » ma 15 jul 2013, 17:12

Bijna de hele Seat stal heeft een chroom omlijnde grille, behalve de Mii. Die moet het met een volledig zwarte grille doen. Sommigen vinden dat mooi, maar ik was benieuwd hoe een subtiele chroomstrip zou staan. Dit is het resultaat:
Laatst gewijzigd door Autheo op do 28 jun 2018, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Mii My Style

Bericht door GuidoUp » ma 15 jul 2013, 17:57

Mooie afwerking

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Mii My Style

Bericht door Xanderv » ma 15 jul 2013, 19:08

Ziet er strak uit
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Mii My Style

Bericht door Jos Bosch » ma 15 jul 2013, 20:25

Tim schreef:Gaaf kenteken !
Ja zo zie je er niet veel. :lol:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Mii My Style

Bericht door Jos Bosch » ma 15 jul 2013, 20:26

Xanderv schreef:Ziet er strak uit
Vind ik ook .Mooi gedaan. :D
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Mii My Style

Bericht door DonkUp » ma 15 jul 2013, 21:39

Staat hem goed :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style

Bericht door Autheo » za 15 feb 2014, 16:59

't Is alweer een poosje geleden, dat ik hier een update van de toevoegingen heb gegeven. Heb wel op andere plekken in het forum e.e.a. genoemd, maar vul het voor het goede overzicht ook hier maar weer even aan.

Voor verhoging van het comfort had ik zijwindschermen gemonteerd, om in de periodes dat je de airco niet nodig hebt zonder last van tocht en regen wat extra te ventileren. Bevalt me uitstekend, maar in de praktijk (ik rij meestal alleen) doe ik eigenlijk alleen het raam aan de passagierszijde op een kier. Het grootste nadeel vond ik dat het windscherm aan de bestuurderskant eigenlijk best wel een grote dode hoek veroorzaakt (in combinatie met de raamstijl). Die heb ik daarom weer verwijderd. Die aan de andere kant zit ver genoeg van de bestuurder vandaan, en zorgt zo niet voor een grotere dode hoek. Zo behoud ik het voordeel van het rechter windscherm en ben ik het nadeel van de linker kwijt.

Zoals al eerder vermeld heb ik een 'hoedenplank-koordje' gemonteerd, zodat de hoedenplank tegelijk met de achterklep omhoog gaat. Wat nog ontbrak was een lampje in de kofferruimte, zeker wanneer de dagen korter zijn. Dat heb ik opgelost door een sensorlampje op batterijen te plaatsen. In het donker gaat het automatisch even aan als je iets uit de kofferruimte wilt pakken of er in wil leggen, dat geeft net even wat meer gemak.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style (Miiauw)

Bericht door Autheo » za 10 mei 2014, 12:51

Even een update met totaaloverzicht, van alles wat ik aan mijn Mii Style (Miiauw) heb toegevoegd, het meeste voor m'n eigen comfort, een enkel ding just for show:

Interieur:
- Hoedenplankkoordje (simpel en makkelijker toegang)
- Sensorlampje in kofferruimte (automatisch genoeg licht in het donker)
- Bekleding van kofferruimte (tegen beschadiging van de lak)
- Zonnescherm voor achterruit (scheelt ook in de winter verblinding door achterliggers)
- Stoelhoezen van Freelane (warm in de winter, koel in de zomer)
- Gordelhoezen van Freelane (voorkomt dat de gordel in je hals schuurt)
- Stuurhoes (imitatie suède, vind ik zelf aangenaam, 's zomers geen plakkerig gevoel, 's winters geen koud stuur)
- Stoplichtkijker (niet meer omhoog turen als je vooraan staat)
- Twee dode hoekspiegels (ideaal in fileverkeer)
- Thermometer (interieur)

Exterieur:
- Chroomstrip rondom grille
- type-aanduiding
- Extra reflectoren achter (laag gemonteerd)
- Zijwindscherm (alleen rechts-voor)

Veiligheid:
- Voor de winter: set winterbanden. Daarbij een krikje met wielsleutel, zodat ik één wiel van de niet gemonteerde set als reservewiel mee neem.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii My Style

Bericht door TwitNour » za 10 mei 2014, 13:03

Waar heb je de thermometer in je interieur gemonteerd/neergezet? Foto maybe?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style

Bericht door Autheo » za 10 mei 2014, 14:07

TwitNour schreef:Waar heb je de thermometer in je interieur gemonteerd/neergezet? Foto maybe?
Ligt nog gewoon los in het bovenste schapje van de middenconsole. Maar daar ligt hij prima, wat mij betreft. In ieder geval niet in de directe zon, en goed genoeg leesbaar. Het is een simpel temperatuurmeterje, ooit eens bij een bouwmarkt gekocht. Heeft ook de mogelijkheid om de buitentemperatuur te meten, maar dat zit al standaard in de Mii. Alleen het weergeven van de binnentemperatuur ontbrak.
Laatst gewijzigd door Autheo op do 28 jun 2018, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii My Style (Miiauw), afscheid na bijna 90 K km

Bericht door Autheo » za 02 jan 2016, 20:41

Binnenkort heeft mijn Mii er 90.000 km opzitten, dus toch maar weer eens gaan rekenen en kijken of inruil interessant is. Heb even rondgekeken of andere auto's ook in aanmerking zouden kunnen komen, maar na proefritten bleek toch dat binnen mijn budget het comfort van de Mii eigenlijk niet te evenaren valt.
Dus eind deze middag maar eens even bij m'n dealer binnengestapt, om de inruilprijs t.o.v. een nieuwe Mii te laten voorrrekenen. Wel, dat pakt goed uit! Er was uit de 2015 voorraad een Mii Sport Connect 1.0/60 pk beschikbaar, waarbij ik voor mijn Mii Style 1.0/60 pk een prima inruilprijs krijg. Behalve een km teller met stand bijna '0' in plaatst van 87.000 ga ik er in luxe dan ook flink op vooruit: cruise control, boordcomputer, parkeersensoren, leren stuur en pookknop, elektrisch verstelbare spiegels met verwarming, mistlampen en 15 inch lichtmetalen velgen. Plus natuurlijk de modelverbeteringen zoals de raambediening voor links en rechts bij elkaar, de 'hoedenplankkoordjes' en de dubbele bagagebodem.
Met de offerte thuis maar eens goed gaan rekenen, om m'n 'ratio' tegenover mijn 'good feelings' te stellen. Want ik ben niet iemand die alleen op goed gevoel af gaat, en bekijk de medaille het liefst even van alle kanten (ook wat er in de zijkant staat ingegrift...). Tja, als ik dan bereken dat met de inruilwaarde voor m'n huidige Mii een reële km prijs van 16,5 ct/km* is gerealiseerd, is de keus niet moeilijk meer. Dus ik ga van m'n trouwe Miiauw afscheid nemen en een nog mooier jonkie nemen! :D

* Daarbij heb ik naast alle werkelijke kosten voor brandstof, onderhoud, verzekering en belasting ook de afschrijving en rentederving meegerekend
Laatst gewijzigd door Autheo op za 02 jan 2016, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie