Pagina 1 van 1

e-vagling exit ?

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 15:57
door Gert
Zie onderstaande draad met dezelfde titel

https://www.goingelectric.de/forum/view ... 88&t=59770

Het is niet geheel duidelijk of de "bestelstop" tijdelijk of definitief is. Ik vermoed het laatste.

Als het waar is dat elke e-golf en e-vagling met 5000 euro verlies verkocht wordt - en waarom zou dat niet
waar zijn als de hoogste VW baas het beweert? - dan vermoed ik dat VW het standpunt inneemt
"je koopt / bestelt maar een ID3 of anders niks". Zo heel gek is dat standpunt niet want bijna alle andere elektrische autos kosten
net als de ID3 ongeveer 40.000 euro. De ID1 laat verder nog even - er is sprake van 2025! - op zich wachten en ook is de vraag natuurlijk wat die gaat kosten. Zowiezo zou het zo (moeten) zijn dat een vanaf het begin als e-auto ontworpen auto goedkoper is dan een "omgebouwde" zoals de e-golf en e-up. Samen met een hogere verkoopprijs zou dat de winstkansen aardig kunnen vergroten.

De e-citigo/e-mii kunnen nu al niet meer besteld worden, voor de e-up zou dat vanaf 7 september gelden.

Ik weet uiteraard niet of en in hoeverre deze berichten op het duitse e-vagling forum ook voor Nederland gelden maar dat lijkt me wel.

Re: e-vagling exit ?

Geplaatst: ma 07 sep 2020, 06:37
door mk1992
Gert schreef:
vr 04 sep 2020, 15:57
Zie onderstaande draad met dezelfde titel

https://www.goingelectric.de/forum/view ... 88&t=59770

Het is niet geheel duidelijk of de "bestelstop" tijdelijk of definitief is. Ik vermoed het laatste.

Als het waar is dat elke e-golf en e-vagling met 5000 euro verlies verkocht wordt - en waarom zou dat niet
waar zijn als de hoogste VW baas het beweert? - dan vermoed ik dat VW het standpunt inneemt
"je koopt / bestelt maar een ID3 of anders niks". Zo heel gek is dat standpunt niet want bijna alle andere elektrische autos kosten
net als de ID3 ongeveer 40.000 euro. De ID1 laat verder nog even - er is sprake van 2025! - op zich wachten en ook is de vraag natuurlijk wat die gaat kosten. Zowiezo zou het zo (moeten) zijn dat een vanaf het begin als e-auto ontworpen auto goedkoper is dan een "omgebouwde" zoals de e-golf en e-up. Samen met een hogere verkoopprijs zou dat de winstkansen aardig kunnen vergroten.

De e-citigo/e-mii kunnen nu al niet meer besteld worden, voor de e-up zou dat vanaf 7 september gelden.

Ik weet uiteraard niet of en in hoeverre deze berichten op het duitse e-vagling forum ook voor Nederland gelden maar dat lijkt me wel.
Voor 2020 de co2-uitstoot van de verkochte vw-vloot gedekt, vanaf volgend jaar neemt de ID.3 het over. Dat klinkt logisch ja. Naar, maar logisch.