Even kort voorstellen; ik ben Mike en komt uit het oosten van het land. Bijna 2 maand geleden een 5 deurs Candy white High Up! besteld bij de dealer met als opties: airco, het executive & drive pakket, kunstlederen stoelen met stoelverwarming, M&M, zwart dashboard, een reservewiel (wauw!) en niet hoeven prutsen met het verwijderen van Up! en BMT logo. Deze week wordt onze UP geproduceerd en hij wordt binnen 3 weken afgeleverd door de dealer.
Bij het samenstellen van de auto afgesproken dat de meegeleverde Spoke velgen worden voorzien van winterbanden zodat ik zelf voor een nieuw setje 17'' lichtmetaal inclusief zomerbanden kan zorgen. Dat bleek nog een behoorlijke opgave, aangezien er niet veel keus is in 17 inch 4x100. Eerst veel op marktplaats gekeken, maar daar staan weinig mooie velgen zonder beschadigingen. Daarna veel Nlse en buitenlandse sites afgespeurd naar de voor mij meest strakke set. Het moet er namelijk vrij OEM uitzien, zonder gepolijste of zwarte onderdelen op de velg. Uiteindelijk de volgende set besteld in Duitsland en eergisteren bij ons thuis afgeleverd:

Er heb daarbij vers Hankook S1 Evo 195/40/17 rubber besteld via een Nederlandse site, welke ik volgende week in elkaar laat zetten en balanceren.
Naast de velgen nog wat ideeen opgedaan op de Engelse en Duitse UP-fora; waaronder het zwart spuiten van de Diffusor en VW embleem voor. Het plaatsen van het Up-logo in het stuur (ik dacht dat dit standaard was), wellicht andere verlichting plaatsen voorin, uitproberen van andere pedalen en een Brodgit smartphone houder.
Zodra de Up er is zal ik foto's plaatsen