Even voorstellen en gelijk een probleem

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
CeylanVisser
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 mei 2021, 21:42

Even voorstellen en gelijk een probleem

Bericht door CeylanVisser » za 15 mei 2021, 22:13

IMG20210422174444.jpg
Goede avond mensen.
Even voorstellen ik ben Ceylan, sinds 20 dagen eigenaar van een import UP! BMT 75PK GTI-line uit 2012.
Komend van een oude golf uit 2000 met geen opties buiten om wat roest naar een veel jongere up met alles behalve cruisecontrol (wel, leren stoelen, stuur en schakelpook, stoelverwarming, airco, elec ramen, elec spiegels, mistlampen voor en achter en LM velgen)
Merk geen verschil in vermogen met mijn oude 1400cc 75 pk golf en deze 999cc 75pk up behalve aan top snelheid en optrekken op de snelweg (golf had wel meer kracht)
Verder een top auto raad het echt aan.
.
.
Nu het probleem, ik vaar dus rij veel in Duitsland.
Dus ik denk mooi 30 min warm rijden en dan even knallen met dat beest, airco uit, ventilator uit radio uit, even zien wat ie kan, golf kon op den duur bijna 190kmu.
Poging 1, 150.. jammer
Poging 2, 165 a 167 op de km teller
Poging 3, weg liep iets af, ik trap hem weer helemaal in en hij gaat door naar de 180 op de teller en 169 op Flitsmeister GPS. Hier komt het probleem, die weg liep in eens omhoog, dat vond de up niet cool en gooide de EPC er in.
Na 1 minuut ging hij wel weer weg, dus ik denk nou blokje beetje lui, nog eens.
Weer 169 en weer de EPC er in alleen nu bleef hij staan tot ik weer 130 reed en gas gaf.
Wat is dit!?!?!? Ik geloof niet dat dit zo hoort.
Mijn oude golf gaf nooit alarm als ik hard reed en begrenzer is het ook niet want mijn moeders Beetle 2015 doet het ook niet en die valt echt in begrenzer dat voel je ook.
Please help
Motor draaide nog 4.5 op de toeren teller in zijn 5 mocht dat interessant zijn.
En nee de up is geen race monster op de snelweg
UP uitroepteken, 75pk BMT, 2012, import uit Duitsland, GTI-line, alles leer, handbak, sport onderstel, getinte ramen, mistlampen, airco en stoelverwarming

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen en gelijk een probleem

Bericht door Up!grade TSI » zo 16 mei 2021, 01:19

Welkom Ceylan, probeer het eens met de airco aan juist, kijken wat hij doet...
Enne, niet alle Ups over één kam scheren hoor, de snelweg is mijn 'speeltuin ', maar rij nooit te hard natuurlijk :liar:
Groeten Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

CeylanVisser
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 mei 2021, 21:42

Re: Even voorstellen en gelijk een probleem

Bericht door CeylanVisser » zo 16 mei 2021, 06:43

Bedankt voor je reactie Erik,
Ik ga het proberen na 19⁰⁰ of de volgende keer in Duitsland (hecht wel waarde aan mijn rijbewijs XD)
Ik scheer niks over 1 kam, het is gewoon een feit dat je met een go-kart geen F1 auto gaat inhalen ;P
Maar dat betekent niet dat die go-kart gewoon veel meer lol is, en ik zie dat jij een TSI heb, dat is nog meer lol.
Het is dat deze op mijn pad was gekomen anders had ik zelf een TSI of GTI geïmporteerd.
Ik vind het wel hele dikke velgen die je op je profielfoto heb staan :D
UP uitroepteken, 75pk BMT, 2012, import uit Duitsland, GTI-line, alles leer, handbak, sport onderstel, getinte ramen, mistlampen, airco en stoelverwarming

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen en gelijk een probleem

Bericht door Up!grade TSI » zo 16 mei 2021, 11:10

CeylanVisser schreef:
zo 16 mei 2021, 06:43
Bedankt voor je reactie Erik,
Ik ga het proberen na 19⁰⁰ of de volgende keer in Duitsland (hecht wel waarde aan mijn rijbewijs XD)
Ik scheer niks over 1 kam, het is gewoon een feit dat je met een go-kart geen F1 auto gaat inhalen ;P
Maar dat betekent niet dat die go-kart gewoon veel meer lol is, en ik zie dat jij een TSI heb, dat is nog meer lol.
Het is dat deze op mijn pad was gekomen anders had ik zelf een TSI of GTI geïmporteerd.
Ik vind het wel hele dikke velgen die je op je profielfoto heb staan :D
Thanks :D, kom gerust eens langs op mijn profiel, staan nog veel meer foto's..
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Even voorstellen en gelijk een probleem

Bericht door dennuus1 » zo 16 mei 2021, 17:00

Lees de auto eerst even uit.

Plaats reactie