Nigel stelt zicht voor

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » do 10 aug 2017, 11:41

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Volkswagen up!
Voorheen heb ik altijd een golf 3 gehad waar ik met alle plezier en liefde in heb gereden! (stond ook op de vwforum geregistreerd)
Mijn Up en ik komen uit Harderwijk, en hebben al een aantal kilometertjes samen doorgebracht.

Het gaat hier om een Vw High Up met 75 pk'tjes uit 2012 (foto's volgen nog).
Op dit moment staat er 58000 op de teller en hoop er hier nog genoeg er bij op te kunnen tellen!
Voor vrijdag heb ik gepland staan dat de achterramen getint gaan worden en heb hier en daar nog kleine aanpassingen die ik wil doen.
Ik weet dat er veel nuttige en handige tips op dit forum te vinden zijn en ga daar ook zeker gebruik van maken!! :):)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door damianw26 » do 10 aug 2017, 12:41

Welkom hier, we zijn dol op foto's ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door Autheo » do 10 aug 2017, 17:51

Welkom hier op het forum! Leuk dat je ook hier in Harderwijk het straatbeeld verder up!vrolijkt ;)

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door avreenen » do 10 aug 2017, 21:08

Welkom!

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door jaappie » do 10 aug 2017, 21:35

Welkom!

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door kawazxr » vr 11 aug 2017, 08:40

Welkom en veel leesplezier.
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » ma 14 aug 2017, 18:23

Goedeavond, daar zijn we weer! Zoals beloofd zou ik nog wat foto's plaatsen van mijn up! Afgelopen weekend heb ik mijn ramen laten blinderen, super blij mee! Ook ben ik even bezig geweest om mijn deurpaneel te verwijderen voor wat modificaties. Wil hier namelijk stroom hebben wat aangesloten is op de binnen verlichting, maar dit lijkt mij wel een hele klus! Of heeft er iemand toevallig handige tips?

Wat ik nog verder in de toekomst wil:
- alles vervangen door led verlichting.
- nieuwe type versie radio, zodat ik de app kan gebruiken met boordcomputer.
- aankomende week gaat de computer er aan om wat extra dingen aan te zetten!
- twijfel om er een schroefsetje onder te zetten.

Nou hierbij de foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door W0uter » ma 14 aug 2017, 18:31

Nice man! Hoeveel % lichtdoorlatend heb je gekozen? En wat heb je betaald? Veel plezier er mee!

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » ma 14 aug 2017, 18:36

W0uter schreef:Nice man! Hoeveel % lichtdoorlatend heb je gekozen? En wat heb je betaald? Veel plezier er mee!
Heb het donkerste gekozen en was 100,- kwijt! Tuurlijk is het wennen als je van niks naar helemaal donker gaat, maar ik vind het ideaal☺

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door TwitNour » ma 14 aug 2017, 20:33

Ziet er leuk uit. Het is zo jammer dat die achterruitverwarming zo zichtbaar wordt vam achteraf blinderen.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door damianw26 » ma 14 aug 2017, 23:46

TwitNour schreef:Ziet er leuk uit. Het is zo jammer dat die achterruitverwarming zo zichtbaar wordt vam achteraf blinderen.
Inderdaad, het is niet super lelijk maar een oem getinte ruitenset zoeken is het mooiste 8-)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » di 15 aug 2017, 21:16

En vandaag weer een update gedaan :dance:!!!

Eventjes bij een kennis de up aan de computer gehangen!! En wat modificaties aangezet!

- Coming/leaving home
- Tear drop
- gordel uitgezet :twisted:
- Mistlampen gaan nu mee branden met de bochten
- Anti car-jack auto-lock
- Anti car-jack un-lock
- Spiegelverwarming gaat aan als je de achterruit verwarming aanzet.

Ook comfort pack aangezet maar bleek niet te werken.....(ramen automatisch open of dicht bij lang inhouden van sleutel) zijn er niet te diep op ingegaan.
En helling-assistentie konden we niet aanzetten.
Ook zag ik iets voorbij komen van ADL= Assistant Driving Lights. Wist eerste instantie niet wat die was en ben dat net maar even gaan opzoeken, en heeft te maken met het automatisch omschakelen van je grootlicht met tegenliggers. Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die dit toevallig ook heeft uitgeprobeerd?

Maar verder werkt alles super!!!
Laatst gewijzigd door diesl89 op wo 16 aug 2017, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door TwitNour » di 15 aug 2017, 23:08

Helling assistentie staat standaard aan. Echter kun je als het goed is de 'duur' van het vasthouden van je remmen op een helling wel instellen in de vagcom instellingen. Ramen ga je inderdaad niet kunnen bedienen met je sleutel, omdat de ramen verder niet zijn aangesloten op de centrale unit.

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » wo 16 aug 2017, 06:53

TwitNour schreef:Helling assistentie staat standaard aan. Echter kun je als het goed is de 'duur' van het vasthouden van je remmen op een helling wel instellen in de vagcom instellingen. Ramen ga je inderdaad niet kunnen bedienen met je sleutel, omdat de ramen verder niet zijn aangesloten op de centrale unit.
Ahh duidelijk! wel raar dat je die functie aan of uit kan zetten, of is dit voor de luxere uitvoeringen?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door TwitNour » wo 16 aug 2017, 09:31

Waarschijnlijk gebruiken ze in alle Volkswagens soortgelijke modules. Vandaar dat je misschien opties ziet, die de auto helemaal niet heeft of kan hebben. Is voor VW goedkoper dan voor elke auto een aparte unit te ontwerpen, en geeft ons ook weer extra functies die we aan en uit kunnen zetten :)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » wo 16 aug 2017, 09:41

TwitNour schreef:Waarschijnlijk gebruiken ze in alle Volkswagens soortgelijke modules. Vandaar dat je misschien opties ziet, die de auto helemaal niet heeft of kan hebben. Is voor VW goedkoper dan voor elke auto een aparte unit te ontwerpen, en geeft ons ook weer extra functies die we aan en uit kunnen zetten :)
Daar zat ik ook aan te denken, maar dacht dat ze voor elke type (golf, passat, up, enz) 1 boordcomputer maakte. En met wat ik gelezen heb is dat geen enkele up vanaf 2012 t/m 2015 geen automatische raambediening heeft en sowieso niet aan de boordcomputer zit aangesloten. Dus waarom dan wel die functie mee geven? Maar zoals je al zei.... geeft ons de mogelijkheid om dan inderdaad de UP te upgraden ;)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » do 17 aug 2017, 08:05

Goedemorgen mede uppers!

Gister ben ik weer eventjes aan de gang geweest om iets kleins toe te voegen.
Ik kwam een tijdje terug iets tegen op het welbekende chineeswarenhuis wat ik eigenlijk wel grappig vond.
Nu wil ik niet dat mijn up een kermis attractie wordt maar vond dit toch enigszins stijl hebben.

Ik heb gebruik gemaakt van meerdere topics op dit forum om tot dit resultaat te komen en wil daardoor via deze weg iedereen daar voor bedanken voor de heldere en super uitleg!!

Ik wilde graag een logo projector in mijn deur hebben, en heb daarom dan ook maar de stoute schoenen aan getrokken gister!
Ik ben begonnen om mijn deurpaneel los te maken, is en blijft altijd wel een angstaanjagend klusje :lol: :
IMG_5150.JPG
IMG_5150.JPG (66.06 KiB) 5626 keer bekeken
Dan krijgen we het vervelendste deel van de klus! Het doorvoeren van de kabel :? ! Na 1.5 uur wezen prutsen om d.m.v. een trekveer de stroomkabel via het gat schuin links boven de motor van het raammechanisme te krijgen, heb ik er maar voor gekozen om de kabel maar ergens anders uit te laten komen:
IMG_5152.JPG
IMG_5152.JPG (57.13 KiB) 5626 keer bekeken
Waar ik het meest tegen op zag was de kabel door het rubber heen te krijgen, maar met een nylon trekveer of stuk isolatie draad (let op dat er geen scherpe randen/haakjes aan zitten) was dit zo gebeurd. en vervolgens heb ik via het gat waar het rubber zich achter haakt de kabel naar binnen gebracht. Wees gerust!! het rubber kan er alsnog weer achter gehaakt worden om het gat weer af te dichten.
IMG_5151.JPG
IMG_5151.JPG (66.79 KiB) 5626 keer bekeken
IMG_5153.JPG
IMG_5153.JPG (55.42 KiB) 5626 keer bekeken
Ik wilde de kabel aangesloten hebben op de stekker van de binnenverlichting dus heb daarna de kabel naar boven gebracht via de A-stijl en de hemel bekleding. Het kapje aan de zijkant is er zeer makkelijk af te halen. Deze zit aan 3 punten vast, links onder vlak naast de A-stijl, recht daar boven en in het midden ten hoogte van de blower.
IMG_5155.JPG
IMG_5155.JPG (60.16 KiB) 5626 keer bekeken
De A-stijl krijg ik niet echt met gemak los en durfde hier ook niet met wat meer kracht nog harder aan te trekken. Ik zag helemaal boven in (scheiding A-stijl en hemel) dat daar ook een soort beugel zat als die van het deurpaneel waar je hem uit moet wippen. Maar omdat ik een wat stuggere kabel heb gebruik kon ik hem makkelijk omhoog drukken.
IMG_5156.JPG
IMG_5156.JPG (78.93 KiB) 5626 keer bekeken
Daarna heb ik de kabel over de hemel geduwd waardoor die uit het gat van de binnenverlichting kwam. Kabeltjes gestript en bij de stekker erin geprikt. Contact 1 is de min en contact 2 de plus.
Heb tot nu toe nog maar 1 kant gedaan en ga van de week aan de slag met de andere kant en ga dan het geheel netjes solderen. Maar na 2.5 uur lopen kloten was ik het wel een beetje zat en wilde ik het toch nog werkend krijgen ;).
IMG_5157.JPG
IMG_5157.JPG (64.96 KiB) 5626 keer bekeken
Nou hier komt het dan... HET EINDRESULTAAT :violin: (heb het logo uiteindelijk nog wel gecentreerd ;))
IMG_5158.JPG
IMG_5158.JPG (124.95 KiB) 5626 keer bekeken

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door JuP ! » vr 18 aug 2017, 16:34

Welkom Nigel, leuke klus heb je uitgevoerd !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » di 22 aug 2017, 07:03

JuP ! schreef:Welkom Nigel, leuke klus heb je uitgevoerd !!
Dank je wel!! :)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Nigel stelt zicht voor

Bericht door diesl89 » zo 27 aug 2017, 20:18

Goedenavond forumleden,
Weer een kleine update gedaan! Laatste tijd wat weze neuzen bij Ali expres omdat ik mijn auto toch helemaal wil voorzien van led en daar een groots aanbod is aan led verlichting. Maar om toch er zeker van te zijn heb ik maar eerst alleen mistlampen besteld om te kijken of ze niet gingen storen, voordat ik alles in 1 keer bestel!! Zie hier het resultaat.... wat een licht en dat voor 12 euro :o
IMG_5242.JPG
IMG_5243.JPG

Plaats reactie