Even voorstellen: MeerArosa

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door MeerArosa » di 23 feb 2016, 06:01

Hallo allemaal, mijn naam is Remco, maar op andere fora bekent onder de nickname MeerArosa. Een samenvoeging van een deel van mijn achternaam en de auto waar ik jarenlang in gereden heb.

Ik zit hier al geruime tijd mee te lezen, eerst om leuke onderdelen te spotten voor mijn toenmalige Arosa (heb nog op punt gestaan om deze in te ruilen op een Up!, maar het bod op mijn Arosa was veel te laag), en sinds vorig jaar mei nog serieuzer vanwege de Mii voor onze deur.

Eerst maar een stukje historie:
Afbeelding
Een overzichtje gemaakt van onze auto historie, boven de tijdslijn zijn mijn auto's, onder de lijn de auto's van mijn vrouw. Vanwege een 'verplichte' auto van de baas was mijn Colt over, de Atos waren we een beetje zat, dus zoek naar een leuke compacte tweedehands met automaat, 5-deuren en redelijke kofferbak, waar we beide auto's op in konden ruilen. Zo kwamen wij bij de Seat Mii Style met 75 pk. En zoals je kunt zien is Seat mij niet vreemd.

De Mii komt uit 2013 en is in 2014 naar Nederland gehaald. De auto was voorzien van Franstalige boekjes en een kleine beetje vage onderhoudshistorie. Maar de auto meekregen met een fatsoenlijke afleverbeurt, garantie en mobiliteitsgarantie, dus die onderhoudshistorie was voor ons geen probleem. Bovendien was mijn tweede Arosa bij aanschaf ook een beetje een vaag geval, maar heeft mij nooit in de steek gelaten.

Nu is het wel zo dat vertrouwen goed is, maar controle nog beter. De eerste maand een kleine duizend kilometer gereden en daarna de lokale Seat dealer opgezocht voor een gratis SEAT welkomscheck en zomercheck. Echt een aanrader, de Mii is zeer grondig nagekeken, waarbij niets is gevonden. Behoudens dan twee terugroepacties welke nog niet waren uitgevoerd. Dus is de stuurunit van versnellingsbak en koelsysteem vervangen. En we kregen het advies om het bandenvulmiddel te vervangen vanwege dat houdbaarheidsdatum.

Met weer een Seat voor de deur is/was ook een oude hobby weer terug, het zoeken naar onderdelen. De jacht is bijna het leukste. Het voorlopige resultaat:
1S0 012 115 E
6Q0 803 899 A
6H0 867 749
1S0 011 031
4D0 012 219 A
6R0 012 255
6X0 012 243
1SL 061 170
MS9 0570
6R0 035 849 D
000 052 004 A

Oftewel:
Afbeelding

Na het hamsteren van bovenstaande onderdelen in de zomer van 2015, eventjes wat rustiger aan gedaan. Nog wel een Maxi-Cosi Pebble Plus met i-Size bodemplaat gekocht, welke vrij recent daadwerkelijk in gebruik genomen is.

Verder waren de bandjes wat ongelijkmatig afgesleten, dus de stalen velgen in november voorzien van winterbandjes en de uitlijning gecorrigeerd. De wieldoppen waar ook niet zo netjes, dus ook deze eraf gehaald en vervangen door Seat Inca velgdoppen, deze had ik nog van mijn Arosa liggen.

En nu op zoek naar leuke velgen en zomerbandjes, maar daarover later meer, dit is wel voldoende voor nu. ;)

Westendorp Automotive
Donateur member
Berichten: 43
Lid geworden op: za 02 jan 2016, 21:00
Contacteer:

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door Westendorp Automotive » di 23 feb 2016, 07:24

Wat een uitgebreide openingspost! Welkom hier! :D
Kijk voor mijn aanbiedingen in het "Te koop aangeboden sponsoren" gedeelte.

http://vwupforum.com/viewforum.php?f=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door Tom Westendorp » di 23 feb 2016, 08:13

Welkom! Geen half werk zeg! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door jaappie » di 23 feb 2016, 09:42

Welkom!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door Autheo » di 23 feb 2016, 10:22

Welkom, jij kunt uit de eerste hand vertellen of de Mii inderdaad meer Arosa is!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door damianw26 » di 23 feb 2016, 16:05

Welkom, wat een divers autoverleden al zeg!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door MeerArosa » di 23 feb 2016, 22:04

Er is niets mis met een goede introductie zullen we maar zeggen, vind het ook wel leuk om iets bij te dragen en/of te vertellen, dat zullen sommige oud Lupo en Arosa-bezitters wel herkennen. Was zeker in het verleden redelijk online actief bij de Arosa- en Lupo-club. Ben bij de laatste ook nog steeds moderator.

Maar goed laten we nog eens een verhaaltje typen. :)

Ben bijna 30, dus met mijn leeftijd in ogenschouw, vind ik het nog niet zo'n heftig auto-verleden. De Mii is de vierde auto die op mijn naam staat, daarnaast staat er nog een Toyota Auris voor de deur, maar die is van de baas.

Mijn vrouw heeft de twee Koreantjes gereden, vooral vanuit het feit dat ze automaat de voorkeur heeft gegeven en niet veel geld uit wou geven. De Pride was een rampenbak, waarmee we geregeld pech hebben gehad (vocht in ontsteking, lekke versnellingsbakpakking, 2x startmotor, motor werd warm bij lange afstanden, ...), na de laatste keer pech een redelijke deal kunnen sluiten met de lokale garage en kwam de Atos. Van buiten had de Atos veel rare krassen in de lak, maar erg weinig kilometers en technisch een goede staat (dachten we), maar ook daarmee hebben we het nodige meegemaakt, daar waren we vorig jaar april/mei wel een beetje klaar mee.

Rond diezelfde tijd was ik zelf ook wel toe aan iets anders. Ik rij meestal zo'n 3 tot 4 met een auto, koop ze meestal met een kilometerstand rond de 30 tot 40.000 km op de teller en ga op zoek naar iets anders rond de 90.000 km. Dat was bij de Colt in mei 2015 bijna het geval, maar in juni 2015 ging mijn nieuwe contract in, waarbij het toch wel erg logisch was om een auto bij uit te zoeken (bedrijfscultuur). Gekozen voor een Toyota Auris Touring Sport Hybrid, daar gaat je autohart natuurlijk niet sneller harder kloppen, maar zoveel ruimte, zonder enige financiële risico's, redelijke voorwaarden ... voor een bedrag waarvoor privé ik dat niet voor elkaar zou krijgen.



Dan nog het vergelijk tussen de Arosa en Mii.
Mijn eerste Arosa was een redelijk basic uitvoering met een 1.4 8v met 60 pk van het eerste type, daaronder zaten 13 inch stalen velgen, met smalle 155 mm banden. Die had al snel wat grip te kort en reed niet echt spannend.
Mijn tweede Arosa was van het tweede type, ook een 1.4 8v met 60 pk, maar wel een moderne variant daarvan (met multi-point-injectie, volgens zeggen milieu-vriendelijker, maar in praktijk minder zuinig met brandstof). Vond de wegligging van deze Arosa in basis een stuk beter, voelde allemaal wat steviger, zat ook standaard al 14 inch velgen onder met redelijke banden. Uiteindelijk is onder de zwarte Arosa nog 16 inch met platte banden en schroefset gegaan, dat maakte het rijden echt leuk. En nu mijn conclusie, de Mii rijdt in standaard vorm al behoorlijk zoals de mijn tweede Arosa in de eindvorm, je kan er behoorlijk stevig de bocht mee om, zonder oncomfortabel te zijn. En de 75 pk voelen nog best vlot en zelfs bij veel korte afstanden is de Mii nog redelijk zuinig. Kortom wij zijn er zeer tevreden mee.

Zo genoeg tekst voor nu.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door Tom Westendorp » wo 24 feb 2016, 08:29

Mooi verhaal! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door BartvanD » wo 24 feb 2016, 16:36

Welkom!
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door MeerArosa » zo 28 feb 2016, 18:10

Jullie hadden nog een foto tegoed van onze Mii:
Afbeelding
Dit is dus origineel staal met winterbanden en Seat Inca velgdoppen.

Nu nog een keuze maken voor de zomervelgen en -banden, daarvoor neig ik steeds meer naar 15 inch. Is prijstechnisch interessanter, meer keuze in banden en een beetje meer comfort (dan 16 inch). Maar ik kan mij nog bedenken, want er is nog niets bestelt.

Vandaag trouwens voor het eerst op pad geweest met zijn drie-tjes in de Mii, inclusief Maxi-Cosi Mura Plus 4 en voor diegene in het interesseert het onderstel daarvan past prima in de kofferbak, zelfs met de wielen er nog aan.

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door MeerArosa » vr 01 apr 2016, 17:39

Vorige week velgen (Dezent TD 6x15 inch, 4x100, et 38) met banden (Dunlop BluReponse 185/55R15) gehaald, vanmiddag eronder geknuppeld:

Foto's:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Nu nog zorgen dat de Mii net zo schoon wordt als de velgen. :mrgreen: :oops:

Martijn
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: za 26 mar 2016, 23:03
Locatie: Putten

Re: Even voorstellen: MeerArosa

Bericht door Martijn » vr 01 apr 2016, 17:51

Haha succes daar mee mooie velgen staan em goed

Plaats reactie