Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » za 11 apr 2015, 17:29

Petrolhead Tom schreef:
Dr. Jefferson schreef:Luisteren er mensen naar de radio? ;P Heb geen DAB genomen omdat ik nooit naar de radio luister. dus zonde om 250 euro aan uit te geven. Dan liever de maps en more zodat ik mn spotify nummers over de bluetooth kan afspelen is ook mp3 kwaliteit. En klinkt super door het Fender systeem.
Hapert de bluetooth bij jou ook zo vaak?
Bij mij eigenlijk nooit, niet met spotify, ik heb echter wel extreem veel klachten over de kwaliteit van de handsfree set, en zelf ben ik ook absoluut niet tevreden over de kwaliteit van het geluid in de auto tijdens gesprekken.

Ik heb de volgende klachten, herkennen jullie deze? (FYI; ik heb een iphone 5s en een Garmin M&M systeem)
  • * vaak genoeg hoor ik dat mensen zichzelf terughoren tijdens het bellen met mij, dit wordt uiteraard als zwaar irritant ondervonden, de een heeft het meer dan de ander ook consistent, ik heb mijn geluid niet bijzonder hard staan. (klacht #1)
    * ik ben slecht te verstaan
    * ik moet me concentreren om een gesprek te voeren, ergens valt het ook wel mee, maar het is niet ontspannen bellen (zeker op de snelweg is het lastig)
    * op het moment dat ik bel met iemand die ook via een carkit (parrot) belt is het helemaal lastig
    * ik ben voor m'n gevoel te veel bezig met duidelijk praten
Op zich een lastig probleem om uit te leggen maar als vergelijking; ik heb in de Nissan Almera een Pioneer DEH-X9500BT gehad, daarin zat een parrot (branded) ingebouwd met een losse microfoon (enkele) hierbij had ik nooit problemen en stiekem verlang ik naar deze radio terug.

Ik overweeg momenteel een Parrot in te bouwen, maar het feit dat ik dan niet de telefoon functionaliteiten van Maps & More niet kan gebruiken houdt me tegen. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er oplossingen? Is er eventueel een losse microfoon in te bouwen maar wel het Maps en More systeem te behouden?

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » za 11 apr 2015, 17:32

Vinniepilon schreef:Welkom!!

Wat betreft de wielbouten, deze waren standaard op een high up! Heb je toevallig nog de folder van de eco up! Daar zal het ook in staan?
@Vinniepilon (of iemand anders die het misschien weet)

Ik heb dus in principe recht op 1 setje slotbouten voor de bijgeleverde spoke velgen, maar ik heb hiernaast bij de Up dus nog een set triangle velgen en een set Ypsilon velgen besteld. Zou ik dan eigenlijk recht hebben op 3 setjes slotbouten? m.a.w. hoort er standaard een setje slotbouten bij elke luxe set lm velgen?

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Ruben » za 11 apr 2015, 17:47

Meer slotbouten heb je toch niks aan, zolang jij originele VW velgen gaat monteren kun je dezelfde bouten gebruiken. In principe is het zo dat de slotbouten in de fabriek gemonteerd zijn dus als officiële optie in de optielijst van de auto staat. Elke velgenset die je daarnaast besteld is een ''accessoire'' dus daar krijg je de slotbouten niet gratis bij.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door arnout84 » za 11 apr 2015, 21:15

J.P. schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Dr. Jefferson schreef:Luisteren er mensen naar de radio? ;P Heb geen DAB genomen omdat ik nooit naar de radio luister. dus zonde om 250 euro aan uit te geven. Dan liever de maps en more zodat ik mn spotify nummers over de bluetooth kan afspelen is ook mp3 kwaliteit. En klinkt super door het Fender systeem.
Hapert de bluetooth bij jou ook zo vaak?
Bij mij eigenlijk nooit, niet met spotify, ik heb echter wel extreem veel klachten over de kwaliteit van de handsfree set, en zelf ben ik ook absoluut niet tevreden over de kwaliteit van het geluid in de auto tijdens gesprekken.

Ik heb de volgende klachten, herkennen jullie deze? (FYI; ik heb een iphone 5s en een Garmin M&M systeem)
  • * vaak genoeg hoor ik dat mensen zichzelf terughoren tijdens het bellen met mij, dit wordt uiteraard als zwaar irritant ondervonden, de een heeft het meer dan de ander ook consistent, ik heb mijn geluid niet bijzonder hard staan. (klacht #1)
    * ik ben slecht te verstaan
    * ik moet me concentreren om een gesprek te voeren, ergens valt het ook wel mee, maar het is niet ontspannen bellen (zeker op de snelweg is het lastig)
    * op het moment dat ik bel met iemand die ook via een carkit (parrot) belt is het helemaal lastig
    * ik ben voor m'n gevoel te veel bezig met duidelijk praten
Op zich een lastig probleem om uit te leggen maar als vergelijking; ik heb in de Nissan Almera een Pioneer DEH-X9500BT gehad, daarin zat een parrot (branded) ingebouwd met een losse microfoon (enkele) hierbij had ik nooit problemen en stiekem verlang ik naar deze radio terug.

Ik overweeg momenteel een Parrot in te bouwen, maar het feit dat ik dan niet de telefoon functionaliteiten van Maps & More niet kan gebruiken houdt me tegen. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er oplossingen? Is er eventueel een losse microfoon in te bouwen maar wel het Maps en More systeem te behouden?
Troost je, bij de Navigon versie hetzelfde. Ik neem vaak de telefoon al niet eens meer op.

Nee, er zijn losse microfoons of iets te koop helaas (denk dat daar ook wel het probleem ligt)

Ik ben wel tevreden over de A2DP (bluetooth muziek streamen) die erop zit want die maakt overuren bij mij (vanwege de zulke slechte radio ontvangst) op de rcd 215.
Helaas is daar echt niks aan te doen want ik vind het wel een mooi en compleet systeem zo samen.

Mocht je toch een parrot willen, deze lijkt me wel wat...


http://www.parrot.com/nl/producten/aste ... roid-mini/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Dr. Jefferson » zo 12 apr 2015, 17:27

Ik heb ook eigenlijk nooit last van haperingen. Alleen soms de eerste paar seconden van het eerste nummer, maar das ook zelden.
Verder heb ik nog te weinig gebeld om echt goede ervaring er mee te hebben, maar ik heb nog geen klachten gehoord. Heb Garmin met een Samsung galaxy Note 4 als telefoon + muziek en een note 1 als werktelefoon er aan gekoppeld.
Wat wel jammer is is dat de Tags van de muziek van mn note 4 niet worden weergegeven (als ik op note 1 van mn werktelefoon af speel wel), heeft schijnbaar met de bluetooth versies te maken.
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » di 14 apr 2015, 12:58

Ruben schreef:Meer slotbouten heb je toch niks aan, zolang jij originele VW velgen gaat monteren kun je dezelfde bouten gebruiken. In principe is het zo dat de slotbouten in de fabriek gemonteerd zijn dus als officiële optie in de optielijst van de auto staat. Elke velgenset die je daarnaast besteld is een ''accessoire'' dus daar krijg je de slotbouten niet gratis bij.
Ik had het leuk gevonden als ik een setje slotbouten had kunnen meegeven aan de toekomstige koper van mijn spoke velgen. Als ik er recht op zou hebben zou ik ze dus gewoon willen hebben. Maatgoed, ik snap jouw redenering ook wel.

Ik heb de prijslijst (hier te bekijken) van de up uit 2014 bekeken, en ik moet zeggen dat ik er niet uit naar voren kan halen dat de slotbouten bij een high-up. Jullie wel?

Ik heb geen spoke antraciet meeruitvoering, maar de standaard spokes, daar zie ik anders dan de antraciet uitvoering niet de tekst "inclusief slotbouten" bij staan.

Verder heb ik Ypsilon velgen en de Black Triangle velgen allebei los aangeschaft, dus niet als meeruitvoering. Dus dat er bij de Waffle en Classic, als meeruitvoering wel slotbouten incl. staat aangegeven kan ik volgens mij niet zo veel mee.

Of zit ik in de verkeerde boekjes te kijken?

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Up-Jury » di 14 apr 2015, 14:29

J.P. schreef:Ik heb de prijslijst (hier te bekijken) van de up uit 2014 bekeken, en ik moet zeggen dat ik er niet uit naar voren kan halen dat de slotbouten bij een high-up. Jullie wel?
Slotbouten staan niet bij mij op me factuur maar zijn wel destijds geleverd.
Tijdens aflevering liet mijn dealer zien dat ze de slotboutdop netjes bij mijn pechhulp setje hadden gedaan.
Misschien dat het in de afleverkosten zat en is misschien dealer afhankelijk, destijds had ik de triangle velgen.

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » wo 15 apr 2015, 12:56

Up-Jury schreef:
J.P. schreef:Ik heb de prijslijst (hier te bekijken) van de up uit 2014 bekeken, en ik moet zeggen dat ik er niet uit naar voren kan halen dat de slotbouten bij een high-up. Jullie wel?
Slotbouten staan niet bij mij op me factuur maar zijn wel destijds geleverd.
Tijdens aflevering liet mijn dealer zien dat ze de slotboutdop netjes bij mijn pechhulp setje hadden gedaan.
Misschien dat het in de afleverkosten zat en is misschien dealer afhankelijk, destijds had ik de triangle velgen.
Bij de Triangle als meeruitvoering lijkt het wel dat de slotbouten er bij zitten. Bij de spoke's kan ik het nog niet herleiden, wel geeft van udenhout aan dat bij de high-up's in de showroom slotbouten aanwezig zijn.

Iemand anders nog informatie hierover?

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Ruben » zo 19 apr 2015, 20:58

Bij up! zit standaard slotbouten bij elk type lichtmetalen velgen vanaf de fabriek!
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » wo 22 apr 2015, 13:51

Ruben schreef:Bij up! zit standaard slotbouten bij elk type lichtmetalen velgen vanaf de fabriek!
Dankjewel!

gr. JP

Plaats reactie