Hallo, even voorstellen ...
Geplaatst: za 01 dec 2012, 14:04
Hallo, even voorstellen, ik ben Stef, 64 jaar en een fervent VAG en nu dus Up! rijder. Mede door de vele interessante en educative forum verslagen inmiddels heel wat opgestoken en enthousiast geraakt. Ik hoop bij deze eveneens een bescheiden bijdrage te mogen leveren.
De specificaties van m'n Up! zijn :
- High Up! 55 kW / Blue Motion / 4 deurs / White pakket / Drive pakket / Maps & More en een reservewiel.
Enthousiast geraakt door het forum ben ik onlangs naar VAG Techniek in Nuenen gereden en heb de volgende extra's door Lucas uit laten uitvoeren :
- Bochtverlichting / parkeerlicht / tear drop wiping / gekoppelde spiegel en achterruit verwarming / dagrijverlichting voor en achter / km per liter aanduiding / anti-carjacking / coming home / knipperlicht aanpassing van 3 naar 4
Heb er in twee weken tijd al 1050 km op zitten waarvan zo'n 60 % grote weg kilometers. Het verbruik ligt momenteel op 18,1 km / ltr. Ik ben best wel een doorrijder, hoogste toerental bij gebruik tot nog toe ligt rond de 4000 rpm met één keer een uitschieter naar 5000 rpm. Doorgaans schakel ik rond 3000 rpm. Van de schakel indicator trek ik me (nog?) niet veel aan, heb het idee dat het torretje dan toch teveel moet werken ...
Wat valt een beetje tegen :
- Verlichting kan beter, wil het wat witter en wat verder ...
- Zijruit ontwaseming, bij de huidige buiten temperaturen zo rond de 5 graden Celcius veel last van condens ondanks (verwarming-)standje 3 of 4, jullie ook ...? Tips?
Wensenlijstje :
- W8 binnenverlichting laten monteren door VAG Techniek, kosten incl.inbouw rond de 95 euro ...
- Ik zit te denken aan de echte PIAA H4 lampen .., wel duur hoor, ook zo'n 100 euro. De Osram Nightbreakers zijn een alternatief, is het een groot verschil tussen de twee? Advies ..?
- Stads en mistlamp verlichting aanpassen
- Kofferruimte verlichting, de Philips Spot-on's lijken het beste idee, is echter moeilijk aan te komen ...
- Middenarmsteun
Nou dat was het zo'n beetje, ik zie jullie eventuele commentaren wel tegemoet, bedankt alvast ...
De specificaties van m'n Up! zijn :
- High Up! 55 kW / Blue Motion / 4 deurs / White pakket / Drive pakket / Maps & More en een reservewiel.
Enthousiast geraakt door het forum ben ik onlangs naar VAG Techniek in Nuenen gereden en heb de volgende extra's door Lucas uit laten uitvoeren :
- Bochtverlichting / parkeerlicht / tear drop wiping / gekoppelde spiegel en achterruit verwarming / dagrijverlichting voor en achter / km per liter aanduiding / anti-carjacking / coming home / knipperlicht aanpassing van 3 naar 4
Heb er in twee weken tijd al 1050 km op zitten waarvan zo'n 60 % grote weg kilometers. Het verbruik ligt momenteel op 18,1 km / ltr. Ik ben best wel een doorrijder, hoogste toerental bij gebruik tot nog toe ligt rond de 4000 rpm met één keer een uitschieter naar 5000 rpm. Doorgaans schakel ik rond 3000 rpm. Van de schakel indicator trek ik me (nog?) niet veel aan, heb het idee dat het torretje dan toch teveel moet werken ...
Wat valt een beetje tegen :
- Verlichting kan beter, wil het wat witter en wat verder ...
- Zijruit ontwaseming, bij de huidige buiten temperaturen zo rond de 5 graden Celcius veel last van condens ondanks (verwarming-)standje 3 of 4, jullie ook ...? Tips?
Wensenlijstje :
- W8 binnenverlichting laten monteren door VAG Techniek, kosten incl.inbouw rond de 95 euro ...
- Ik zit te denken aan de echte PIAA H4 lampen .., wel duur hoor, ook zo'n 100 euro. De Osram Nightbreakers zijn een alternatief, is het een groot verschil tussen de twee? Advies ..?
- Stads en mistlamp verlichting aanpassen
- Kofferruimte verlichting, de Philips Spot-on's lijken het beste idee, is echter moeilijk aan te komen ...
- Middenarmsteun
Nou dat was het zo'n beetje, ik zie jullie eventuele commentaren wel tegemoet, bedankt alvast ...