Oprichting Up'perclass Club

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Psycho_Mantis » wo 03 jun 2015, 12:20

Petrolhead Tom schreef:Volgens mij is er toch nog wel wat verwarring over het hoe en waarom. Ik zal nog even proberen uit te leggen.

Het is een naam die een club voorstelt. Niets meer, niets minder. Het is niet de bedoeling dat de mensen die zich hebben geregistreerd als Up'perclass member meer privileges krijgen of meer waarde aan de forum deelname hebben of andere zaken. Het is gewoon een extra stukje op de site.

Achter de schermen wordt er veel content gedeeld. Een aantal leden houden ook contact buiten het forum, zo is het idee voor de Up'perclass ontstaan. Het intrinsieke idee er van is: het is zo'n leuk idee, we kunnen ons met zijn allen naar buiten toe makkelijker onderscheiden als club dan als alleen forum lid zodat we dat misschien maar moeten opzetten. Ik heb voorgesteld om het gewoon onder het forum te hangen en op die manier de drempel tot toetreding zo laag mogelijk te houden. Iedereen is welkom, niemand is verplicht om lid te worden.
Ik blijf het maar raar vinden. Je suggereert alleen dat je de naam VWUPForum eigenlijk niet mooi vind klinken en dat je liever een andere naam wilt gebruiken.
Misschien beter om dan de meetings onder deze naam uit te voeren?

Ik krijg nu het gevoel erbij dat het een "exclusieve" club is binnen het forum waar dan toch bepaalde mensen dan niet bij zouden horen. Misschien bedoel je het niet zo, maar het straalt het helaas wel uit. Mede omdat je er nog eens als forumlid niet standaard bijhoort en je apart moet aanmelden ervoor.
Als iedereen gewoon erbij hoort, dan hoort iedereen standaard bij de upperclass club. Dan zou je je niet hoeven aanmelden, je bent immers al een forumlid die er gewoon bij hoort.

Als je een club begint voor gemodificeerde/getunede up's vind ik het een heel ander verhaal, want mijn auto hoort niet op een tunings-evenement. Dan is het logisch dat je daarvoor een apart clubje hebt.
In deze vorm slaat het gewoon nergens op.

Just my 2 cents...

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door EdUp! » wo 03 jun 2015, 12:54

Eens met Psycho Mantis.

Ik heb het wel eens eerder gezegd, sommige keuzes die gemaakt worden komen een breed 'forum-gevoel' niet echt ten goede. Een apart subforum maken in een bestaand forum is hoe je het ook wendt of keert een signaal. De structuur van het forum geeft geen enkele belemmering om als 'groepje' jezelf te laten zien. Het zal de ervaring zijn om dat te herkennen en het toch in discussie te brengen. Om maar een klein voorbeeld te geven.
Nogmaals, ik heb niets tegen een groepje mensen die een passie delen, maar de vorm op het forum vind ik nogal 'onhandig'.

Gebruikersavatar
iUp
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 08:06

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door iUp » wo 03 jun 2015, 13:12

EdUp! schreef:Eens met Psycho Mantis.

Ik heb het wel eens eerder gezegd, sommige keuzes die gemaakt worden komen een breed 'forum-gevoel' niet echt ten goede. Een apart subforum maken in een bestaand forum is hoe je het ook wendt of keert een signaal. De structuur van het forum geeft geen enkele belemmering om als 'groepje' jezelf te laten zien. Het zal de ervaring zijn om dat te herkennen en het toch in discussie te brengen. Om maar een klein voorbeeld te geven.
Nogmaals, ik heb niets tegen een groepje mensen die een passie delen, maar de vorm op het forum vind ik nogal 'onhandig'.
Is hetzelfde zoals ik het verwoord had, bij mij is het ook juist positief bedoeld. Om zoiets juist NIET op te starten, dit omdat het afbraak doet van de huidige vorm van het forum.

Zoiets hoord/past hier niet. (In mijn visie)

Deze kritiek is absoluut niet gericht naar de personen die dit willen opstarten, maar meer in het algemeen.
Ben ervan overtuigd dat er meer 'tegens' dan 'voors' zijn.

Dit is dan ook het laatste wat ik hierover kwijt wil. :D

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door pkfreak » wo 03 jun 2015, 13:12

Heerlijk!!!!
Eindelijk eens een echte discussie hier op het forum.
Natuurlijk heb ik ook een mening, maar ik gun vooral iedereen een pleziertje in welke vorm dan ook.
Ik blijf vlogen :)
Gr. Michel

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door HeHo » wo 03 jun 2015, 15:24

Als een Up! Rijder zich al upperclass gaat noemen. Hoe zal een clubje Ferrari of Bentley rijders zich dan qua naam onderscheiden op een bestaand forum. :lol:

Ik zie het ook al voor me. Komt er een groepje uppies aanrijden op een grote (VAG)meeting. Mensen zien dat ze zichzelf Up!erclass noemen. :lol: Ze lachen zich de ballen uit de broek.

Maar zonder gekheid. Ga lekker je gang, Doe je ding, Doe dingen met je auto en met andere clubleden waar je opgewonden van raakt, maar ga niet in de verdediging of aanval als andere forumleden er een mening over hebben. Iedereen heeft zijn eigen mening of beleving erbij.

Ik lach er in ieder geval om. :doh: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Up058 » wo 03 jun 2015, 18:11

En wie zegt dat je je speciaal moet aanmelden?

Ik ben hier zowizo ook de gene met een standaard up, geen getunde up, alleen wat stickers..

Je wordt niet gesellecteerd o.i.d. Maar het is juist het idee dat iedereen hier op t forum mee kan! en de liefde uit naar zijn eigen UP! Dik getuned of niet...

Je bent nou gewoon up-gek!

En wat andere van me vinden boeit me niet, dus als die ferrari'luitjes mij uitwillen lachen. Lekker laten!

Hun liefde voor Ferrari's ken ik niet betalen, ik behandel mijn UP net zoals hun hun Ferrari behandelen!!
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 jun 2015, 19:04

Is iedereen klaar nu? De uitleg is er, iedereen mag er het zijne van vinden. Heb je niets toe te voegen of heb je niets te melden dat inmiddels nog niet in dit topic staat, laat het er dan bij! Dank u!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Autheo » wo 03 jun 2015, 19:48

Up058 schreef:
En natuurlijk kan er bij jou op het raam; Mii'Class :lol:
Nee hoor, bij mij staat er al Miiauw achterop :lol: :lol: En inmiddels ook de vwupforum.com sticker!

Afbeelding


Maar mij hoor je niet Miiauwen over de Up!per Club hoor! Ik geniet lekker mee met jullie. Keep us posted! :D

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Up058 » wo 03 jun 2015, 20:32

Autheo schreef:
Up058 schreef:
En natuurlijk kan er bij jou op het raam; Mii'Class :lol:
Nee hoor, bij mij staat er al Miiauw achterop :lol: :lol: En inmiddels ook de vwupforum.com sticker!

Afbeelding


Maar mij hoor je niet Miiauwen over de Up!per Club hoor! Ik geniet lekker mee met jullie. Keep us posted! :D
Haha!! Geniaaaal!!
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

maico
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 nov 2014, 13:44

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door maico » do 04 jun 2015, 16:12

kunnen we speciaal voor mensen met een geestelijke beperking zoals mijzelf, een Downer-class sticker laten maken ? of mag dat alleen als ik de up laat staan en met de regiotaxi naar school ga ? :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Gert » vr 05 jun 2015, 15:17

Het is van 2-en een:

1) Of iedereen die lid van het forum is, is ook van rechtswege lid van het upperclass (sub)forum. In dat geval is het upperclass obviously overbodig.

2) Of het is een aparte club binnen de forumclub. In dat geval betekent het de facto dat degene die wel lid van het forum zijn maar niet van de upperclass tweederangs forum leden zijn. Althans in de ogen van de clubbers.

Mij maakt het geen iota uit en ik kies van harte en vol overtuiging voor de status van tweederangs forum lid. Maar ik denk dat het zo is als ik hier aangeef.

PS Ik zie nu pas dat psychomantis met andere woorden dat wel, precies hetzelfde gezegd heeft als ik. Een helder verstand heeft die jongen ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Autheo » vr 05 jun 2015, 17:59

Gert schreef:Het is van 2-en een:

1) Of iedereen die lid van het forum is, is ook van rechtswege lid van het upperclass (sub)forum. In dat geval is het upperclass obviously overbodig.

2) Of het is een aparte club binnen de forumclub. In dat geval betekent het de facto dat degene die wel lid van het forum zijn maar niet van de upperclass tweederangs forum leden zijn. Althans in de ogen van de clubbers.

Mij maakt het geen iota uit en ik kies van harte en vol overtuiging voor de status van tweederangs forum lid. Maar ik denk dat het zo is als ik hier aangeef.

PS Ik zie nu pas dat psychomantis met andere woorden dat wel, precies hetzelfde gezegd heeft als ik. Een helder verstand heeft die jongen ;)
Hee Gert, als je dit topic goed hebt gelezen, kom je toch echt tot de verkeerde conclusies: helemaal niemand, ook niemand van de Up!perclass Club, beschouwt forumleden als tweederangs. Telkens hebben die clubleden juist in diverse bewoordingen aangegeven dat het hen alleen om een heleboel plezier gaat, dat iedereen welkom is (ook zonder lid van de club te zijn), dat ze niemand buitensluiten en ga zo maar door.

Jouw verkeerde interpretatie van 'tweederangs forum lid' komt helemaal alleen uit jouw eigen misvatting voort, en als je dan zegt dat het in de ogen van de clubbers zo zou zijn, beschuldig je hen beslist helemaal onterecht. Ik ben geen Up!perclass Club lid, maar neem het beslist voor hen op.

Heel duidelijk is aangegeven dat het vooral bedoeld is om buiten het forum, bij activiteiten van allerlei andere Clubs en zo, gezamenlijk daaraan mee te doen en ten opzichte van die andere Clubs beter herkenbaar te kunnen zijn. Helemaal niets mis mee.

Ik zou zeggen: geniet gewoon mee, en laat je verrassen door een stel actieve forumleden, die samen als Up!perclass Club helemaal niet op anderen neerzien! (Vaak kunnen ze dat niet eens, met die super verlaagde onderstellen ;) )

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Jos Bosch » vr 05 jun 2015, 18:07

Theo,

Weer een geweldig commentaar. :clap: En ben het helemaal met je eens.Denk dat er nu wel genoeg over is gezegd.
Ben ook geen premium lid en voel me echt niet de mindere hier :shock:.

Kom gewoon eens naar een meeting en je zult zien dat iedereen gelijk is :o
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Touchwood » vr 05 jun 2015, 18:21

Je blijft lachen hier. Misschien zijn er wel dealers, die het Upperclass idee willen steunen met extra dure onderdelen en servicebeurten. Voor Upperclassers dan. Kunnen die zaken voor gewone Uppers goedkoper worden.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Tom Westendorp » vr 05 jun 2015, 19:41

Mooi verwoord Theo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door citikenny1702 » vr 05 jun 2015, 21:59

+1
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

CordeRossa
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 12:41

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door CordeRossa » do 11 jun 2015, 11:38

Ik begin steeds meer actief te worden op het forum, het lijkt me ook leuk om me bij de Up'perclass club te voegen! Bij deze wil ik me ook aanmelden! Laten we het gezellig met elkaar hebben en maken! ( En niet in discussie gaan over het cluppie... wie het leuk lijkt om er bij te gaan, gaat er bij, en anders toch gewoon lekker links (of rechts) laten liggen! )

Gebruikersavatar
cozy59
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 22:35
Locatie: Koekstad

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door cozy59 » wo 24 jun 2015, 16:26

Bij deze meld ik mij aan bij de Up'perclass Club :ugeek:
Stem op de sticker ontwerp ook al uitgebracht :mrgreen:
High Up! Tornado Rood 55kW/75pk | Hatchback 2 deurs + Drive pakket + Sound pakket + Midden-armsteun (org) + VAGcom instellingen + Sonax Polymer Netshield Sealant protected

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door Up058 » wo 01 jul 2015, 08:33

Hierbij is de UpperClass facebook ook in de lucht,

https://www.facebook.com/pages/UpperCla ... 5086937274" onclick="window.open(this.href);return false;

Post wat je posten wil daar ook:) om lekker bekendheid temaken
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Oprichting Up'perclass Club

Bericht door vwupassen » wo 08 jul 2015, 23:05

Bij deze meld ik me ook hier officieel af als lid van de Up'perClass, graag terug naar blauw.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Gesloten