Nadelen Up!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Nadelen Up!

Bericht door RonaldNL » di 01 mei 2012, 22:08

Dat doet hij sowiso al :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ron UP » wo 02 mei 2012, 07:24

Heren, wat ik me nou afvraag, is t nou zo belangrijk om in dat kleine kofferbakkie licht te hebben? Ik kan me voorstellen dat als je een groot laadruim heb, zoals ik toen, dat je dan licht wil hebben. Ik had toen 4 witte led spotjes,zeer plat, aan beide kanten zitten, dat gaf echt een bak licht!! Maar goed, de inhoud was dan wel 25 keer meer dan de Up :mrgreen: :mrgreen: voor de liefhebber, http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V ergens halverwege de pagina. Ze zijn te koop bij de ikea, heb er evt nog meer fotos van.

Succes!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nadelen Up!

Bericht door Tom Westendorp » do 03 mei 2012, 07:23

Lampje is natuurlijk snel op te lossen. Misschien ook wel leuk om zelf een mooie inventieve oplossing te vinden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Nadelen Up!

Bericht door Psycho_Mantis » do 03 mei 2012, 17:17

Petrolhead Tom schreef:Lampje is natuurlijk snel op te lossen. Misschien ook wel leuk om zelf een mooie inventieve oplossing te vinden.
Zie mijn idee voor een oplossing hier: viewtopic.php?f=8&t=384 ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ron UP » vr 04 mei 2012, 08:13

Ja, ik heb een nadeel gevonden :D Ik vind nl dat de stoelen slecht naar voren schuiven. Als er iemand achterin wil stappen, moet je eerst de rughendel beetpakken en dan met toch wel enig kracht de stoel naar voren duwen. Bij t plaats nemen achterin, de stoel weer met wat kracht naar je toetrekken.
Ik heb eens een auto gehad waarbij de stoel dus automatisch naar voren schoof dmv een veer (onderaan de stoel) bij het naar voren klappen van de rugleuning.
Ik heb al wat siliconenolie op de glijrails gespoten maar maakt niks uit eigenlijk. Viel me trouwens op dat er eigenlijk nagenoeg geen vet op de rails zit.

Hoe is dat bij jullie?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: Nadelen Up!

Bericht door Mick_up! » vr 04 mei 2012, 12:52

tja Ron, daar heb je idd gelijk in.
de stoelen gaan moeilijk naar voren, misschien wat ander smeermiddel gebruiken. ik denk hierbij aan molykote.
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Nadelen Up!

Bericht door dubbel-UP! » vr 04 mei 2012, 17:23

Stroef = strak,

Los = speling

Speling = rammelen

Dan liever stroef!, vind het juist wel degelijk aanvoelen :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Nadelen Up!

Bericht door Psycho_Mantis » za 05 mei 2012, 10:02

dubbel-UP! schreef:Stroef = strak,

Los = speling

Speling = rammelen

Dan liever stroef!, vind het juist wel degelijk aanvoelen :?
Precies zo denk ik er ook over.
En vergeet niet dat alles nog nieuw is, over 5 jaar zal het misschien wel wat meer ingesleten zijn en makkelijker gaan.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Nadelen Up!

Bericht door up! » za 05 mei 2012, 10:39

Geheel eens met de laatste twee posters...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ron UP » za 05 mei 2012, 11:51

Eigenlijk had ik dat zo nog niet bedacht, helemaal waar dus !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ken » za 05 mei 2012, 12:06

Up&Go schreef:
vwholic schreef:t Enige dat ik echt een gemis vind is het ontbreken van diepteverstelling van t stuur. De zitruimte is dusdanig dat je met 2 meter lengte ook prima past in de Up! alleen staat t stuur voor t leuk dan toch iets te ver weg.
Ik ben twee meter lang en vond dat wel meevallen, misschien is het ontbreken van een middenarmsteun dan op langere ritten vermoeiend.
Ja, dat vond ik nou ook, ben zelf 205cm, en vond het stuur mee vallen, maar het gebrek van middenarmsteun voor de midden lange ritten is wel een gemis.
Dus ik ga daar zeker een voor kopen.
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nadelen Up!

Bericht door Up-Jury » za 05 mei 2012, 12:24

Je hebt lange mensen met korte armen en je hebt lange mensen met lange armen :D

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Nadelen Up!

Bericht door Bryan » za 05 mei 2012, 12:45

Hi,

Je hebt ook lange mensen met andere lange lichaamdelen :lol: :lol: ;)

Bryan

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ben » za 05 mei 2012, 19:36

zoals Johan Crijf altijd zegt elk nadeel heeft zijn voordeel :D
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Nadelen Up!

Bericht door šváb » za 05 mei 2012, 20:06

Bryan schreef:Hi,

Je hebt ook lange mensen met andere lange lichaamdelen :lol: :lol: ;)

Bryan
Lange tenen?
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ken » wo 16 mei 2012, 15:03

Tja..Ik heb 1 nadeel kunnen vinden. Stuur kan niet naar voren. Dat is met mijn lengte (205cm) voor lange ritten toch wel even een gemis.
Net als de middenarmsteun. Als ik met deze auto in 1 stuk door zou rijden naar bijv. Spanje ofzo, dan zal ik toch vaker stoppen met me Up! dan ik met me vorige auto zou doen.

Maar goed, je koopt geen up! voor de lange afstanden, meer voor de korte middellange afstanden.
Trouwens, ik heb niet alle a-klasse auto's getest, maar van alle noemenswaardige merken paste ik alleen in de up! Dus tja dan neem ik dat stuur niet naar voren ook wel voor lief :)

Verder kon ik nog wat al eerder opgenoemde minnetjes in gebruikersgemakken vinden. Maar kan er mee leven.
Dit zijn dan van die dingetjes waar je ziet dat de financiële afdeling dit gewonnen heeft :D:
- elektrische raambediening van bijrijder niet te bedienen aan de bestuurderskant
- hoedenplank die je handmatig omhoog moet doen (en niet automatisch bij het openen van de achterklep) Gelukkig red ik het om hem vanuit me stoel deze dicht te tikken :D
- geen lamp in de kofferbak die brandt bij het openen van de achterklep
iphone met zaklamp app ftw
- Sleutel nodig voor tank dop
- Geen middenarmsteun

Duidelijk geen redenen om niet een up! aan te schaffen :)
Laatst gewijzigd door Ken op zo 20 mei 2012, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Nadelen Up!

Bericht door RonaldNL » wo 16 mei 2012, 18:47


Verder kon ik nog wat al eerder opgenoemde minnetjes in gebruikersgemakken vinden. Maar kan er mee leven.
Dit zijn dan van die dingetjes waar je ziet dat de financiële afdeling dit gewonnen heeft :D:
- elektrische raambediening van bijrijder niet te bedienen aan de bestuurderskant Lekker boeiend
- hoedenplank die je handmatig omhoog moet doen (en niet automatisch bij het openen van de achterklep) Gelukkig red ik het om hem vanuit me stoel deze dicht te tikken :DWederom lekker belangrijk :D
- geen lamp in de kofferbak die brandt bij het openen van de achterklep ook onzinnig in zo kleine achterbak
iphone met zaklamp app ftw
- geen gasveer die de motorkap openhoudtppffff hoe vaak rij je met je kap open dan :twisted: :D onzin geneuzel
- Sleutel nodig voor tank dopNee hoor gewoon niet opslot doen heb je hem niet nodig :D:D:D
- Geen middenarmsteunziet er ook niet uit hoort ook niet in deze klasse

Duidelijk geen redenen om niet een up! aan te schaffen :)dus wat zeik je dan :lol: :D:D:D:D:D ;)
The Only Way is UP!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Nadelen Up!

Bericht door Up&Go » wo 16 mei 2012, 18:52

Oeps, grote vette letters ......... zo krijg je vast je gelijk!

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Nadelen Up!

Bericht door RoyVisser » wo 16 mei 2012, 19:32

Ken schreef:Tja..Ik heb 1 nadeel kunnen vinden. Stuur kan niet naar voren. Dat is met mijn lengte (205cm) voor lange ritten toch wel even een gemis.
Net als de middenarmsteun. Als ik met deze auto in 1 stuk door zou rijden naar bijv. Spanje ofzo, dan zal ik toch vaker stoppen met me Up! dan ik met me vorige auto zou doen.

Maar goed, je koopt geen up! voor de lange afstanden, meer voor de korte middellange afstanden.
Trouwens, ik heb niet alle a-klasse auto's getest, maar van alle noemenswaardige merken paste ik alleen in de up! Dus tja dan neem ik dat stuur niet naar voren ook wel voor lief :)

Verder kon ik nog wat al eerder opgenoemde minnetjes in gebruikersgemakken vinden. Maar kan er mee leven.
Dit zijn dan van die dingetjes waar je ziet dat de financiële afdeling dit gewonnen heeft :D:
- elektrische raambediening van bijrijder niet te bedienen aan de bestuurderskant
- hoedenplank die je handmatig omhoog moet doen (en niet automatisch bij het openen van de achterklep) Gelukkig red ik het om hem vanuit me stoel deze dicht te tikken :D
- geen lamp in de kofferbak die brandt bij het openen van de achterklep
iphone met zaklamp app ftw
- geen gasveer die de motorkap openhoudt
- Sleutel nodig voor tank dop
- Geen middenarmsteun

Duidelijk geen redenen om niet een up! aan te schaffen :)

ik neem aan dat je stuur naar achteren (meer naar je borst) bedoelt?

of vind je het stuur te dichtbij? Ik houd wel van wat dichter op het stuur zitten, geeft wat meer controle (niet met me neus in het stuur, maar gewoon polsafstand)
Laatst gewijzigd door RoyVisser op wo 16 mei 2012, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Nadelen Up!

Bericht door RonaldNL » wo 16 mei 2012, 19:46

Up&Go schreef:Oeps, grote vette letters ......... zo krijg je vast je gelijk!

Ja toch :) , naja valt het lekker op :D
The Only Way is UP!

Plaats reactie